[LINUX:16856] Turkce linux

From: Cagatay Gurturk (sazi.gurturk@turkport.com)
Date: Wed 14 Jun 2000 - 12:22:59 EEST

Kucukken saklambac oynamaya cagirdigim arkadaslarimin bir bahane uydurarak
oyuna gelmemesi beni cok sinirlendirirdi.Simdi de cok sinirlenmesem de buyuk
bir firsatin kacirildigi dusuncesindeyim.Sifirdan bir projeye baslamak zor
geliyorsa Turkuaz 2.0'i cikaralim ya da hic bir dagitimi temel almadan
bastan bir dagitim hazirlayalim bunlar da olmazsa linux.org.tr deki Turkuaz
linkini kaldiralim.Her seferinde yeni bir sey olacak diye hevesle bakmaktan
biktim.Bu sorun bir an once hallolmazsa buyuk bir kullanici kitlesi
kacirilmis olacak.Turkiye sartlarina gore bir dagitim hazirlanmasi insanlari
mutlaka linux'a cekecektir.Bu dagitim sadece mevcut mesajlarin ustunkoru
turkcelestirilmesi ile degil imkan verdigince tum paketlerin kodlarini
yeniden elden gecirmek lisans sartlari cercevesinde bunlari turkcelestirmek
ve gerek ayri ayri paketlere gerek sistemin tumune
 (init gibi sistem programlari hatta lilo dahil)gerekli destegi vermek,bu
arada elimizden gelen tum kolayliklarin kullaniciya sunulmasi yoluyla
gerceklesmesi gerekecektir.Bu arada sorunun sadece bu kismiyla
ilgilenilmeyecek ulke sartlarina uygun paketlerin eklenip gereksiz olanlarin
cikarilmasida goz onune alinalacaktir.
Ancak bu sartlar saglandiginda yeni alinan bir sistemin icine linux isletim
sistemi konulabilecektir.
Yerellestirme destegi saglanirken Bilkom'un sattigi Macintosh makinelere ve
MacOS isletim sistemine yaptiklari genis Turkce destegi ornek alinabilir.Bu
firmanin gerceklestirdigi yerellestirme destegi gercekten de tebrik edilmeye
ve ornk alinmaya deger bir calisma.Tum sistem bu proje cercevesinde gercek
bir turkce destegine tabi tutulursa Linux e gerek egitim gerek idari
konularda ulkemizde ciddi bir sistem olacaktir.Linux konusunda turkiye de
hizmet veren kurulus ve firmalarin simdiye kadar ciddi ve koklu bir girisim
yapmamalari beni cok sasirtiyor.Belli seyler uzerinden bir menfaat elde
ediyor ya da onu herhangi bir kazanc elde etmeden bir hobi olarak goruyorsak
onu gelistirmek ve yaymak icin gerekli caba gosterilmelidir.
Penguenler, sicak ulkelerde yasayamiyorsa da gerekli sartlar saglanarak bu
mumkun hale getirilebilir.

Bu uzun yazimi okudugunuz icin tesekkurler ve iyi calismalar...(Ingilizce
linuxunuzla tabi)
Love + Respect + LINUX

sazi.gurturk@turkport.com
cagatay@tr.debian.net