[LINUX:16777] Re: Memory > 16M - DMA

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Mon 12 Jun 2000 - 09:23:07 EEST

Merhaba,

Monday, June 05, 2000, 9:13:59 AM, Can BAYTAN M.D. (Physiology) wrote:

CBMDP> sonucunu aliyorum, evdeki 128MB'lik makinadada ayni sonuc aliniyor, simdi
CBMDP> sanirim LILO'da makinannin 16MB'lik siniri astigina dair bir satir eklemek
CBMDP> gerekiyor idi bu "mem=64M" seklinde hatirliyordum ama bu satir calismadi,
CBMDP> LILO man'da ise bununla ilgili birsey goremedim, bu konuda fikri olan varsa
CBMDP> bize bildirirse sevinecegim.
Eger sorununuzu dogru anladiysam, 16M problemi lilo ile ilgili bir
sorun degil, linux'un bellek yonetim farkliligindan kaynakli bir olay.

Eski ISA kartlarin bazilari icin dusunulmus, BIOS'unuzda 15-16M arasi
memory hole diye bir secenek olacak. Onu disable ederseniz, linux
belleginizi duzgun olarak gorecektir.

                                   Doruk