[LINUX:16719] Re: Kinama

From: Hakan Koseoglu (hakan@prosoft.com.tr)
Date: Sat 10 Jun 2000 - 10:52:05 EEST

Serdar KOYLU wrote:

> Buraya kadar her sey cok guzel. Peki suradaki satirlari ustunkoru de olsa >Turkcelestirsek, Buraya yazarken cevabi ve sebepleri de (Bu mail icin pek gecerli >degil ama..) Yazsak Nasil olur diyorum. Boyle yaparsak belki bizi kinayanlarin >sayisi da azalir. Ha sunuda belirteyim gonullu olarak, hic bir menfaatimiz yokken
>burada bulunurken bir de kinanmak agirima gidiyor. Fakat en azindan vakti olan >arkadaslar bu konularda biraz daha hassas olabilseler daha mi iyi olur acaba ?

Kusura bakmayin, dokuman turkcelestirmek benim isim degil.
Neden mi?

1. Dokumanlarin kaynaklari biz degiliz. Biz olmadigimiz icin her gun
yenilenen dokumani bastan turkcelendirmek isini de yurutemeyiz.
Turkcelendirilen (man) dosyalari genelde a) cok eski b) artik varolan
versiyonla alakasiz durumda.

2. Turkcelestirme man dosyalarindan cok HOW-TO dosyalarinda
gerceklestirilmeli. Bu dosyalar a) turkcelestirilmesi daha kolay, b) o
kadar hizli guncellesmiyor c) o kadar cesitli degil. Her program(cik)
icin man dosyasini turkcelemektense bir `Nasil yapilir` dosyasi yaratmak
hem daha kolay, hem daha kullanisli. Ama bunu da ben yapmam, cunku o
kadar da genis yurekli degilim ve acik sozluyum.

> Boylece buradaki sorunla hic iliskisi olmayan insanlarin bile mevzuyu daha iyi >anlamalarini saglamis olmazmiyiz ? Benim cevremde hic soru sormayan, hic cevapta >yazmayan ama listedeki mailleri surekli okuyup birseyler kapmaya calisan insanlar >var. Coguda yeterli yabanci dile sahip degil.
Cozumun bir parcasi degilseniz, sorunun bir parcasisiniz sozu aklima
geliyor. Eger turkce dokuman eksikliginden sikayetci iseniz, yazin.
Ancak ne yazik ki ben turkce dokuman eksikliginden sikayetci degilim,
haliyle halimden memnunum. Neredeyse 20 sene once CP/M kullanirken de
kimseden turkce dokuman aramadim, zaten ufacik tefeciktim. :-)

Mete Balci'nin bir sozu bende bir neuronumun devreye girmesine yol acti,
ulimit komutunu, nasil calistigini, nereden cagrildigini yazdim. Benim
acimdan sorun cozulmustur. Arkadas bunu kullanmayi beceremezse, o da
biraz kendi sorunu. Bir Redhouse sozluk cok pahali bir sey degil. Zaten
bir miktar yabanci dilinin de oldugu ortada.