[LINUX:16714] Re: passwd expire

From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Sat 10 Jun 2000 - 03:17:32 EEST

> Selam,
> Evet eksik okuma ve eksik bilgilendirme icin ozur. Ama bu yanit gercekte
> karsidaki insanin
> #man chage yapmasini saglamak amaciyla yazilmistir.

Selam,
man chage yerine yerine olayin tam mantigi acisindan man shadow cok daha
yaralidir sanirim.
man shadow u ogrendikten sonra man chage yapmak isi kolaylastirmak
acisindan sadece faydali olabilir.

> utilitydir. Soru sistemime user nasil eklerim olursa? temel bilgi deyip gene
> shadow/passwd dosyasinin iceriginden mi yanita basliyacagiz? ;-/

kesinlikle evet
sen belki end user gozu ile olaya yaklasiyorsun fakat sorulan sorunun
icerigi end user icerikle degil dolasyisi ile admin gozu ile olaya bakmak
lazim ve bu yuzden shadow/passwd dosyasinin iceriginden yanita baslaman
gerekir.

> Murat,
> Ozellikle bu tip usluplar destek vermeye calisan insanlari bezdirir ve
> ortami surekli "polemik" yapmaya uygun bir hale getirir. Uluslararasi bir
> kac mail listesini daha takip etmeye calisiyorum ve o listelerdeki ustalarin
> yazilan hicbir yanita ve soruya (yanlis olsalar bile!)bu tip usluplarla
> yanit yazdiklarini gormedim.

turtdisi listeleri bende takip ediyorunm bircigunu
gerek kernel listesi gerek memory management listesinde Lins un veya Alan
in insanlara verdikleri ve karsiliginda aldiklari cevaplari da cok iyi
biliyorum.
dolayisi ile senin gormemis oldugun tavri ben bu isin en ust seviyesindeki
insalarda oldukca fazla gordum.

> "Mantikli yaklasim" biraz senin tekelinde gibi goruluyor. Sana gore burada
> temel olan shadow dosyasinin icerigi gorulebilir ancak benim icin
> authentication dir bir baskasi icin shadow'un uzerinde oturtuldugu
> encription olabilir degil mi?

benim tekelimde edgil tabii ki.
bana gore temel olan olayin ozunu kavramaktir.
encription ise olayin ayrintisidir.
farkli seyler karistirma.

ona bakarsan ayrintiya girip lckpwdf nin 15 saniye pw_lock u kullanip lock
ettigini sonra spw_lock u kullanip 15 saniye daha lock ettigini soylemekte
olasi fakat bu olayin ozu degil sadece ayrintisi chage gibi toollar ise
direk shadow u editlemektense onun ustunde aynamaya yarayan oyuncaklardir.

> Ricam sudur ki yazilan yanitlar yanlis olsa bile usluba dikkat edilmesidir.
> "Yalis yaklasimli" bir yanit/soru okunsa bile yanlis yaklasimli bir yanitin
> verilmemesidir.

sonucta benim sana verdigim cevapta yanlis bir uslup gormuyorum .
benim de ricam su ki birseye cevap verirken dogru yere yonlendirerek
cevap vermeye calismanizdir.

belki ben olaylara admin gozu ile yaklastigim icin cevaplarim size ters
geliyordur. ama cevap veridigim sorularin genelde administration isi ile
ilgilenen kisilerin veya bu isi biraz iyi bilen kisilerin ugrastigi
seylerle ilgili oldugunu dusunursek(ukalalik olarak algilamayin) onlari
sadece dogru yere yonledirmeye calistigimi anlayabilirsiniz. Yani onlarin
ogrenmesini geciktirecek olan toollara degil.

neyse fazla uzatmaya gerek yok sanirim bundan sonra da cevap vermek
isterseniz lutfen bana ozel mail atiniz.

IYI CALISMALAR

                                                                MURAT KOC