[LINUX:16696] Re: passwd expire

From: R.Ilker Gokhan (IlkerG@sumerbank.com.tr)
Date: Fri 09 Jun 2000 - 16:56:49 EEST

Selam,
Evet eksik okuma ve eksik bilgilendirme icin ozur. Ama bu yanit gercekte
karsidaki insanin
#man chage yapmasini saglamak amaciyla yazilmistir.

>Olayin ozunun kavranmasi yerine neden boyle bak sunu yap olur
>ama ne olur
>chage komutunun yaptigi sey veridigin verilere gore shadow dosyasini
>editlemektir. Zaten bu shadow paketi ile gelen bir binarydir.

Evet dogru gercektende chage, shadow-utils-.. paketiyle gelen bir
utilitydir. Soru sistemime user nasil eklerim olursa? temel bilgi deyip gene
shadow/passwd dosyasinin iceriginden mi yanita basliyacagiz? ;-/

>chage in parametrleri yerine shadow daki fieldlerin neler oldugunu
>ogrenmeye calismak daha mantiklica olmaz mi boylece temel bilgi olusmus
>olur.
>

>Hala bu tur yanlis yaklasimlar yuzunden shadowdaki ve passwd
>dosyasindaki
>fieldlerin anlamini bilmeyene bir suru cahil sistem admin var piyasada.
>

>IYI CALISMALAR
>

> MURAT KOC

Murat,
Ozellikle bu tip usluplar destek vermeye calisan insanlari bezdirir ve
ortami surekli "polemik" yapmaya uygun bir hale getirir. Uluslararasi bir
kac mail listesini daha takip etmeye calisiyorum ve o listelerdeki ustalarin
yazilan hicbir yanita ve soruya (yanlis olsalar bile!)bu tip usluplarla
yanit yazdiklarini gormedim.

"Mantikli yaklasim" biraz senin tekelinde gibi goruluyor. Sana gore burada
temel olan shadow dosyasinin icerigi gorulebilir ancak benim icin
authentication dir bir baskasi icin shadow'un uzerinde oturtuldugu
encription olabilir degil mi?

Ricam sudur ki yazilan yanitlar yanlis olsa bile usluba dikkat edilmesidir.
"Yalis yaklasimli" bir yanit/soru okunsa bile yanlis yaklasimli bir yanitin
verilmemesidir.

Vaktinizi aldigim icin tekrar ozur dilerim..

Sevgilerle..
Ilker G.