[LINUX:16658] Ynt: Re: Kinama

From: Orhan Berent (berent@altay.adm.deu.edu.tr)
Date: Fri 09 Jun 2000 - 09:56:11 EEST

Hay agzini opiyim ya,10 sene önce ilk Sys V tabanli sistemi oturtmaya
çalistigimizda man sayfalarinda önce includelari falan sayardi,sonra sonra
daha açiklayici oldu,ama o zamanlar her mini sistemin yaninda bir kolide
kitap veriyorlardi haril haril onlari okurduk önce.

> Bir kisinin man ve diger dokumantasyonlardan faydalanmasi icin:
>
> 1- Ingilizce duzeyinin cok iyi olmasi lazim,

Su aralar yiginla Turkce kitap var.

> 2- Bilgisayar ve C argosuna (jargon) yakin olmasi lazim

Eee tabii.

> 3- Biraz Unix ve installation bilgisi olmasi lazim

Biraz degil çok iyi Unix komutlarini bilmesi lazim bence,bu olmazsa
olmaz,biraz da sysadmin denilen kisinin kendini iyi tanimasi lazim,eger
yeterli arastirma yapacak duzeyde degilse (ki olmayabilir) ansiklopedik
bilgi toplama yoluna gitmeli,kendinden istenen isleri sistemde var olan
kaynaklarla goturme yoluna gitmeli.Ornegin her user acilisinda otomatik
hosgeldin maili yollamak istiyorum diye bir soruyu sormamali,bilmem kac
domaine hizmet veren bir makina calistiriyorsa virtuser,generics'leri
otomatik nasil güncellerim diye hemen listeye soru sormamali,bunlar temel
Unix komutlariyla bile halledilebilecek isler,once calistigi shell'i
tanimali vs vs vs.

> 4- Vakti ve sabri ayrica iyi bir Internet baglantisina sahip olmasi lazim

Birkac temel konuyu o an isine yaramasa bile ogrenmeli;
sendmail,wu ftpd,apache,samba mutlaka bunlarla birgun karsilasacak ortalikta
yiginla dokuman var,C ile ugrasmayacagim derse hayrina make edip yayinlayan
bir yigin yer var. vs vs vs.

Orhan Berent