[LINUX:16606] Re: fifo and lifo

From: Ismail Kizir (ikizir@www.simteks.com.tr)
Date: Thu 08 Jun 2000 - 16:39:33 EEST

Selamlar,

Ben ucuncu soruya sanirim cevap verebilirim.
Programi direkt olarak arka plana gondermek icin, komutun hemen arkasindan
ampersand(&) isareti kullanmaniz gerekiyor.
Ornegin :

/make config >& outpt &

satirlari arka planda istenilen isi yapar ve sonucu outpt dosyasina atar.
Fakat bu da sizin sorunuzun cevabi degil. Kullanici sistemden ciktiginda
islem devam etmez.
Bunun icin de nohup komutunu kullaniriz. Formati :
nohup cmd
(siz yine de man nohup deyiverin bir)

cmd icin ayri bir terminal acar ve kullanici sistemden ciksa bile cmd
prosesi calismaya devam eder.
Kusura bakmayin, ben bir programciyim, fakat linux bilgim buradaki insanlara
oranla yeterli degil. Bir tek bu soruya cevap verebildim.
Stack sorusunu da, herhangi bir dille yazabilirim; fakat linux shell'le daha
once hic yazmadim. Uzgunum. Bu arada, gecenlerde bir arkadas algoritmalarla
ilgili bir problemden bahsetmis ve saniyorum kitap sormustu. Ben ingilizce
bilen herkese Robert Sedgewick'in 'Algorithms' kitabini siddetle tavsiye
ederim.
Umarim yardimci olabilmisimdir.

Sevgiler
Ismail Kizir