[LINUX:16445] Re: Periyodik yedekleme

From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Tue 06 Jun 2000 - 16:09:40 EEST

> Recep ŞİMŞEK wrote:
>
> Merhaba,
> Database Server olarak kullandigim Linux RH6.2 deki belli bir dizini veya
> dosyalari her sabah makina acilirken belli bir dizine tar komutu ile
> sıkıstırarak db0206.tar.gz (burada 0206 gün ve ay - ddmm) seklinde
> yedeklemek istiyorum.
> Nasil bir script yazmalıyım? Ilgilenecek olanlara simdiden tesekkurler....

Merhaba,

Oncelikle bunu otomatize edebilir ve cron kullanabilirsin. (man cron, man 5
crontab, man 8 crontab)

Soruna gelince sanirim asagidaki gibi birsey isini gorur:
-----
#! /bin/sh

# Dosya(lari) tek bir dosya icine yedekle
tar vcf /yedek_dosyasi`date +'%d%m'`.tar /dizin/yedeklenecek_dosya_lar
# Asagidaki satir .tar dosyasini sikistirmak icin
gzip -v /yedek_dosyasi`date +'%d%m'`.tar
# Asagidaki satir .tar.gz dosyasini test etmek icin
gzip -tv /yedek_dosyasi`date +'%d%m'`.tar.gz
-----

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu