[LINUX:18213] Re: linux - freebsd

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 27 Jul 2000 - 13:51:39 EEST

Selamlar..

On Thu, 27 July 2000, Zafer Berber wrote:

> Merhaba
> soyle birkac sorum olacak
>
> deneme amacli freebsd 3.0 (kurdum elimde o vardi)
> linux ile bsd arasinda kernel yapisi(icerik ve destek) olarak farklilik
> varmi ; soyleki bsd de bir config file yaratip editleyip cok kisa surede

Temelde yok. Ikiside UNIX turevi. Fakat detayda en belirgin fark, birisi Berkeley standardi, digeri POSIX standardi. Bu durumda signal handling basta olmak uzere kernel yapisinda derin farklar olmasi normal.

> derledim ve hic problem yasamadim, linuxda ise bir cok soruya cevap vermek
> durumundaydim bir text dosyasi editleyip yapamiyordum ve baya uzun
> suruyordu ? biraz aciklama getirebilirmisiniz

Linux kernel, genelde daha esnek ve kabiliyetlidir. Mesela son derece gelismis Multimedya ve dosya sistemi destegi vardir. Ayrica kernel parametreleri kullaniminda daha esnektir. Bu FreeBSD kernelin daha zayif oldugu anlamina gelmez. Daha ziyade opsiyonu daha az, ama daha kararli bir kernel anlamina gelir. Iki kerneli puanlarsaniz, garip bir sekilde hemen hemen esit sonuc cikarir. Yani bazi noktalarda BSD, Bazi durumlarda Linus kerneli ustundur.

> ikinci sorum bsd nin daha kararli ve daha guvenli oldugunu duydum (linux a
> gore )

Bu sorunun cevabi ne taraftan baktiginiza gore degisir. Fakat network uygulamalarinda kesinlikle daha iyidir. Yok, televizyon seyredecegim derseniz, Linux biraz daha kararlidir (Kararliliktan ziyade daha genis destege sahiptir). Network kararliligi, onu GPL dunyasinda ana makine lideri yapabilecek kadar iyidir. En azindan ben oyle dusunuyorum. Bu arada Linux'ta standard uygulamalarda FreeBSD'nin kesinlikle gerisinde kalmaz. somut bir ornek, Microsoft, Evet MS, Boburlene boburlene goklere cikardigi Win2000 yerine, Hotmail servisleri icin FreeBSD kullaniyor. Tabi biraz da Solaris.. Peki FreeBSD'yi tavsiye edermisiniz ? Bu sorunun cevabi, network konusunda 'Ben bu isi iyi bilirim, hem de cok iyi' diyebiliyorsaniz gecerlidir. Cunku, FreeBSD bilgi kaynaklari, Linux kaynaklarina gore cok azdir.

Saygi ve sevgiler..