[LINUX:18212] Re: MARS ?

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 27 Jul 2000 - 13:34:27 EEST

On Wed, 26 July 2000, Dogan ZORLU wrote:

> Himm,,
>
> Netsis evet fakat LKS calismaz... Netsis Btrieve.5 kullanabiliyor database
> icin fakat LKS kullanamaz... Eger bu iki urunu cl/server linux ta
> calistirmak isterseniz $ 999 a Pervasive.SQL 2000 for linux alip samba
> kullanmaniz gerekiyor... Ben denedim gayet guzel de calisiyor...

Selamlar..
Client/Server uygulamalar icin sonuna kadar haklisiniz. Netsis PervasiveSQL 2000 ile guzel calisiyor. Buna para odemeden, local Btrieve TSR ile de denedik. Gene hic bir sorun cikmadi. 5-6 yil once Kendi yazdigim Belediye programlari da (DOS+Btrieve5.15), local Bt ile sorunsuz MARS serveri kullaniyor.

LKS ise, ne idigini bilmedigim uyuz bir veritabani (Embedded) kullaniyor. 32 bitlik (Evet 32 Bit borland extender kullaniyor) program, data dosyalari biraz buyuyunce (250MB+), sisip, RT Err 216 (General Protection Fault) ile kesiliyormus. Bunu Logo ve cozum ortaklari soyluyor. Tavsiyeleri ise Gold alin, dolarlariniz soyle yukluce eksilsin oluyor. Gold'da Btrieve (Pervasive SQL 7.0) kullaniyor.. Fakat biz burada Slackware 6, Mars_nwe pl12 ile (Daha yeni versiyon kullananlarda mevcut. 12 kullaniciya kadar uzanan bir yelpazede..) LKS kullanan musterilere sahipiz. Hata istatikleri orjinal netware kullananlarla hemen hemen ayni. Yani LKS, Linux ile de, Netware veya NT ile olan kadar iyi calisiyor. Zaten Client/server degil ki...

Bu arada MARS hakkinda bilgi isteyen arkadasi unuttuk. Eger dogru cevabi bulabildiysek, daha fazla yardimci olmak isteriz..

Saygi ve sevgiler..