[LINUX:18096] Re: iki sistem ve kablonet...

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sun 23 Jul 2000 - 21:29:32 EEST

On Sat, 22 July 2000, "Aytun Celebi" wrote:

> Selamlar,
>
> Kabloneti hub yardimiyla sonradan sayisi artacak su an iki adet makinaya
> dagitmak istiyorum. elimde 3 ethernet karti var (realtek, ne2000 uyumlu ve
> bir de 3com) kartlar sorunsuz calisiyor. 2 pc hub a bagli ve suse 6.2 kurulu
> p120 16 ram bir sistem sanirim net'i bolmek icin yeterli olacaktir. linux
> makinamda 2 ethernet karti takili, bunlardan birisi kablonetten gelen
> interneti alacak diger ethernet ise hub'a cikiyor ve network amacli.
>
> network'u 192.168.0.1 ip'li ve 255.255.255.0 subnet'li kuracagimizi
> [...]

Selamlar..
Bence yol yakinken 2000 olan makinayi kestirmeden feda edin. Yarin SP, reboot, Lisans ucreti vs. odemek dertleri baslayinca sacinizi basinizi yolmaktan kurtulursunuz. Sanirim bu makina biraz irice bir sey, bunu Internet paylastirma yaninda File Server, Web server vs. yaparsaniz daha verimli olur.

Simdi gelelim sorununuzun cozumune. 16 MB kucuk bir RAM miktari. Bu miktarla tam tesekkullu bir proxy server vs. kurmak biraz zor olur. Ayrica Kerneliniz buyuk ihtimalle gereksiz bir suru ozellik tasiyordur. Bu nedenle yeni bir kernel derlemeniz, bu kerneli biraz daha saf (pure) yapmaniz hararetle tavsiye edilir.
Size en kestirme cozum DHCP server ve IP Masquerading olabilir. Kablonet modemine bagli etherneti eth0, digerini eth1 olarak farzediyorum. Bu durumda linuxconf veya (suse'de varmi bilmiyorum) netcfg ile eth1 icin gerekli ayarlamalari yapmaniz gerekecektir. Ana basliklar Ag adresi = 192.168.1.1, netmask = 255.255.255.0, default router = eth0, network packet forwarding = on (secili), activate on boot = yes olmali. Aga bagli makinalardan ping 192.168.1.1 komutu ile suse'yi gorebiliyorsaniz 1. asama tamamlanmistir.. 192.168.0.1 adresini tavsiye etmem, cunku 0 bazen network veya broadcast adresi gibi anlasilabilir. Gerci sorun cikmaz ama 192.168.1.1 adresi daha az kafa karistirir.

Simdi agdaki makinalarin gateway adreslerini 192.168.1.1 yapip

ipchains -A forward -s 192.168.1.1 -d 0/0 -j MASQ

komutunu verince agdaki makinalarin hemen internete cikmasi lazim. Ozel masquerading gereksinimleri icin bazi moduller mevcuttur. Bunlari da yuklerseniz sorun kalmaz.

insmod ip_masq_irc
insmod ip_masq_vdo
insmod ip_masq_ftp

Bu modulleri
ls /lib/modules/2.x.x.yyy/ipv4/ip*
komutu ile gorebilirsiniz. Bellek darligi nedeniyle tum modulleri kurmanizi onermem. Ha, bu arada sizin SuSe dagitiminda bu dizin farkli bir yerde olabilir..

Bu komutlari acilista otomatik olarak calisacak sekilde bir yerlere yazarsaniz sorun tamamen cozulmus olur.

Ayrica DHCP server kurmaniz da network icin ayarlari otomatiklestirip sizi pek cok zahmetten kurtarir. Fakat DHCP server kurulumunu bu maille anlatmak biraz fazla uzun olur. Gerekli dokumanlari ve serveri http://www.isc.org adresinden temin edebilirsiniz..

Saygi ve sevgiler..

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3