[LINUX:18066] Re: Ynt: Re: DNS Sorunu gibi ama postfix'te de olabilir

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Fri 21 Jul 2000 - 09:57:46 EEST

On Thu, 20 July 2000, "M. Umut Karabudak" wrote:

> Selam
> Ekte reverse tanimlar var. Bu ayar önceden beri vardi zaten. Acaba bu
> dosyaya şöyle bir satir eklemek dogru olur mu?
> a.xxx.com.tr. IN PTR 195.51.229.11
> gibi. Ancak denemelerimde bu da olmadi.
> Acaba Reverse kayitlarinda mi yanlislik yapiyorum.
> Not: Evet IP adresleri doğru değil. Ama orjinallerinde sorun yok.

Selamlar..

Genelde bu PTR kayitlari yeterli olmuyor. Yeni bir master zone tanimlayip, bunu reverse olarak belirterek 195.51.229.11 vs.network icin isimleri tersten girmek gerekiyor. Bunu master DNS yerine, mail server uzerindeki DNS ile yapman bile yeterli oluyor.. Belki dogru cevap bu olmayabilir ama ben ayni sorunu boyle cozmustum. Bu arada zone icin serial'leri yukseltmeyi unutmadigini da tahmin ediyorum..

NOT: Webmin bulabilirsen, bu ayarlari yapmak daha kolay oluyor, ayrica tecrube ve vicdanina guvendigin birilerine makinanin konfigurasyonunu uzaktan yaptirabiliyorsun..

Saygi ve sevgiler..

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3