[LINUX:18054] Re: Ynt: Re: DNS Sorunu gibi ama postfix'te de olabilir

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 20 Jul 2000 - 21:20:23 EEST

550 Hatasinin tam karsiligini bilemiyorum. Fakat Postfix veya sendmail bu hatayi, reverse adres cozumu olmadigi zaman veriyor. Yani Ad --> IP yerine IP --> Ad seklinde sorgulama yapip, w.x.y.z adresine ait makine adini bulamadigi zaman yapiyor. Zaten eger hata mesajlarini yanlis yazmadiysaniz, 195.51.299.11 gibi bir IP bulunmasi mumkun degil. 299 >> 255, oyle degil mi ?
DNS icin 195.51.xxx.11 numarasina bir reverse address tanimlarsaniz sorun cozulecektir.

Sorunun devamini veya cozumu listeye yazmayi ihmal etmezseniz, beni ziyadesiyle mesut ve bahtiyar edersiniz...:))

Saygi ve sevgiler..

On Thu, 20 July 2000, "M. Umut Karabudak" wrote:

> Selam
> Malesef bu da yemedi. Yine de tesekkürler. 550 hatasi diyor acaba bu
> hatanin tanimi nedir? DNS hatalarini yazan bir sayfa biliyor musunuz? Ayrica
> disari mail de atamiyorum. Ancak web sayfalarina falan erisilebiliniyor.
> Mesela root olaarak cizgi_destek@superonline.com adresine mail attigimda
> geri donuyor.
>
> M. Umut Karabudak
> Çizgi Elektronik
> http://www.cizgi.com.tr

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3