[LINUX:17974] Re: Root

From: Sinan Imamoglu (sinan@linuxstart.com)
Date: Tue 18 Jul 2000 - 00:36:17 EEST

>Bir kullanıcı olarak login olduktan sonra "su" komutunu kullanabiliyorum,
>ilk başta user:root olarak ta girebilmem gerekmiyormu? Bu durumda şifreyi
>kabul etmiyor.

root olmak gereken yerlerde "su"yu kullanmak yeterli sanirim.
root olarak basta login olabilmek gerekiyor. slackware 3.5 ve mandrake 6.0
da oluyordu ama mandrake 7.0'de guvenlik seviyesini dusuk secmeyince kabul
etmiyor. sizin dagitimda da herhalde oyle. kabul ettirmek icin,
/etc/securetty dosyasina root login yapilabilecek konsollari yazin.
dosya icerigi icin el-misal:

tty1
tty2
tty3
tty4
tty5
tty6

normalde buyuk ihtimalle 6 konsol olacaktir dolayisiyla ustteki dosya
icerigi uygundur.