[LINUX:17922] garip durumlar

From: Murat R Dagdelen (murtix@juno.com)
Date: Sun 16 Jul 2000 - 02:29:21 EEST

selam arkadaslar,

   kusura bakmayin biraz uzun olacak, fakat her seyi en anlasilir
sebebleriyle beraber anlatmaya calisiyorum. cevaplarsaniz sevinirim.

   oncelikle sistemimi soyleyeyim.

   storm linux 2000. kernel 2.4.14. kde desktop.
   winmodem ve onboard ses karti var. bunlarin yanina paraya kiydim ve
phoebe marka isa k56flex modem ile yamaha cipset xwave-576 pci ses karti
alip taktim. digerlerini cikarmadan.

   diger modemi tutmamin sebebi: once cikarmistim. artik linuxle
internete baglanabilecek ve windowsa ihtiyacim kalmayacakti. fakat, kppp
setup ile modemimi sorgulayarak tanittim.(ancak root oldugumda tanidi,
normal kullanicida nasil tanitiliyo bilmiyom. acaba linux sistemindekiler
supervisor olmadan internete baglanamiyomu diye bir soru geldi aklima
tabiki ama cozumu ne olur bilmem) neyse iss olan juno.com (beles baglanti
reklam seyrettirerek beles servis veriyorlar, tabiki cdsini linuxa
install edemedigim icin bannerini goremiyorum ve dolayisi ile sebeb
olabilir ama) telefon numarasini , kullanici id ve sifremi girerek
connect tusuna bastim. connect oldu fakat sonra ppp error verdi. tekrar
denedim. gene ayni seyler. sebebi yukarida bahsettigim gibi bu iss reklam
banneri yukleyemedigi icinmi yoksa,

  ip numarasi, dns gibi bazi bilgiuleri de setupda soruyordu onlari es
gectigim icinmi?

  ayni zamanda, ben bu modemimi x-window haricinde text based ekraninda
nasil tanitabiliyorum. yada tanitmali miyim?

   yoksa kppp de tanimasi tum sistemin tanimasi icin yeterlimi?

  ayni zamanda ilginc bir soru, ben bu modemin pnp olayini jumperlerden
disable ederek com2 portuna gore jumper ayari yaparak taktim. linux
tanidi (amacda buydu) ama merak ettim, windows tanimadi. (herhangi bir
installation disketim yok. o yuzden windowsda k56flex standart modem
olarak tanittim. ama cominication port seceneginde com2 portu gorunmedi
(bos oldugu halde) com1 ve lpt1 portu diyor. bu sebebpten (ayni winmodemi
standart modemmis gibi tanitilinca olan sey) modem aygitiniz dial tone
alamiyo baglantiyi kontrol edin gibi bir sey soyluyo. ilginc
!!!!.......... isin garibi jumperleri com1 e gore ayarlayinca da bu sefer
port seceneklerinde windowsta com1 portu gorunmuyor ve com2 ile lpt1
gorunuyor. (aklima gelen sey acaba windows sistemi linuxun taniyabilecegi
her aygitta boyle sorun cikartiyormu, bana cok sacma geliyo)

   neyse, sabriniza tesekkur ederim. umarim bir arkadas bu sorularima
aydinlatici cevap verir.

   tesekkurler.

   murtix.