[LINUX:17662] Re: Re: Yine bir Winmodem sorunu :)

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Thu 06 Jul 2000 - 10:48:18 EEST

--- Aldemir AKPINAR <aldemir@aldemir.cc.ankara.edu.tr>
wrote:
> Bu modemden bendede mevcut ve bu modem winmodem.
> Hemde isa. Bu modemi isa
> alayim linux kullanirim diye almistim ama winmodem
> cikti daha fazla bilgi
> icin:
> http://www.o2.net/~gromitkc/winmodem.html
>
> adresinden gorebilirisin...

> modeminizi driver'sIz standart
> degiLdir ve Linux da
> caLIsIyor! Eee bu kadar yeter

 O yolladiginiz adrese ben de baktim, ve adreste
gercekten winmodem diye yaziyor. Peki ama, windows da
STANDART MODEM olarak kullanilabilinen bir modem
nasil winmodem olur ?? AT komutlarinda bill gates
imzasi mi aryo bu yahu ? :) Winmodem demek, modulasyon
demudolasyon islemlerini hardware olarak yapmayan, cpu
ya yaptiran, ve bu yuzden de ozel bir driver veya
software isteyen modemlere denir ! EEE, standart modem
olarak calisiyosa bu neden calismiyo ? Gercekten bana
aciklayabilecek bi arkadas varsa sevinirim, hic
anlamadim cunku. Acba PNP ve jumperless olmasi mi dert
? soylediginiz adreste

----
7. My modem is not a winmodem but I'm still having
problems getting Linux to "see" it or the modem is
always "busy." Why?
The most common reasons are:

-Unconfigured ISA Plug-and-Play modem -"User-friendly" dialing programs which have their own problems. Test your modem with minicom instead. ------ diye bir kisim var... Eger winmodem degilse belki de pnp ozelligiyle ilgili bir sorundur diyorum... Ama neden winmodem onu anlamis degilim... Linux ta sonucta windows taki standart modem driverinin eristiinden cok daha alakasiz bi sekilde erismiyor modeme...