[LINUX:17557] Re: sparc?

From: OZGUR CENGIZ DEMIR (ocd@mail.koc.net)
Date: Tue 04 Jul 2000 - 07:54:52 EEST

On Mon, 3 Jul 2000, Omer Faruk Sen wrote:

> selamlar.Acaba i386 arch ile sparc arasinda ne gibi farklar var linux
> acisindan tabi..Arkadaslardan sparc icin linux sitesi tavsiye
> edebilecek varmi.Ozellikle i386dan sparc a port icin .

Selamlar,
Sahsen hic Sparc uzerinde Linux kurmadim ama mimarinin farkliliklari
olarak,

* 64 bit olmasi (Bu sayede cok daha buyuk hafiza adresleyebiliyor)
* CICS degil RISC mimariye sahip olmasi
* x86 mimarideki ayni hizli CPU ya gore bariz bir performans farki olmasi

sayilabilir, bunun disinda Sparc makinelerde MMU (Memory Management
Unit) denen ve kswapd yerine gecen bir hardware olmasida performansi
arttiran etkenlerden biri.

Kolay gelsin,

Ozgur C. Demir
Koc.NET