[LINUX:17551] Slackware de Mouse ve Win98

From: Murat Eray KORKMAZ (mulik@ktu.edu.tr)
Date: Mon 03 Jul 2000 - 23:00:25 EEST

    saygideger linuxcular. sizlere bir cift sorum olacak yardimci olursaniz cok sevinirim.

1-) Makinama Slackware 7.1 kurdum. Su an elimde iki HDD war. Birincisi /dev/hda1/ => Slackware 7.1 (Primary Master); digeri /dev/hdb1/ => Windows 98 (Primary Slave). fakat lilo ile bir turlu windows98 i acamadim.

lilo a windows 98 icin
other = /dev/hdb1
label = windows

slackware icin:
image = /vmlinuz
label = linux
root = /dev/hda1

ve default olarak:
boot = /dev/hda
timeout = 50
prompt
default = linux
vga = normal
read-only

eklenmis durumda butun islemler bitince lilo yazip lilo yuda okuttum. ayrica sistem her acilista fstab icinden /dev/hdb1 i vfat olarakda otomatik olarak mount ediyor.

systemi reboot edip LILO: satirin gelince windows yaziyor. ve Loading windows diyip kaliyor. ve makina kilitleniyor??
acaba sorun nereden kaynaklaniyor??? tum cabalarima ragmen bir turlu cozemedim. yardimlariniz bekliyorum.

2-) Onceden slackware 7.0 kullaniyordum ve mouse KDE ile gayet guzel calisiyordu. fakat 7.1de mouse da bir sorun cikardi.
Console da mouse cok iyi derecede kullanabiliyorum. ama GNOME veya KDE yi calistirinca mouse kilitleniyor. gpm kaynaklanabilecegini dusunup gpm -k ile gpm ide killedim fakat buda ise yaramadi.
ayarlamalari xf86config ile yaptim. mouse olarak PS/2 fare yi sectim. ve /dev/mouse => /dev/psaux a linklenmis durumda..

yardimci olabilen herkese simdiden tesekkurlerimi sunuyorum. iyi calismalar dilerim..

İyi Çalışmalar.
Murat Eray KORKMAZ
mulik@ktu.edu.tr
www.1stenergy.gen.tr