[LINUX:17500] Re: abit-udma66&linux

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sun 02 Jul 2000 - 14:12:35 EEST

On Sat, 01 July 2000, Murat Koc wrote:

> Selam,
> Acikcasi ben boyle birseyden haberdar degildim. Biraz daha acik
> anlatabilir misiniz? Cunku evdeki anakartim BE6 ve butun slotlari dolu
> vaziyette yine 1 hafta once BE6-2 baska bir karta yine butun slotlari dolu
> vaziyette win ve linux yukledim hicbir cakisma veya problem ile
> karsilasmadim?

Selamlar sevgili Murat..
BE6 ve BE6-II'lerde, USB, ACPI ve HPT366 PCI yolunu kullaniyorlar. Listedeki mailde de belirttigim gibi bu anakart kaynaklari, PCI bus uzerinden kullaniliyor. PCI Bus cihazlari, iki-uc farkli metotla IRQ istegi ve Busmaster istegi yapabilir. En onemli sorunlardan biri IRQ'larin Edge - Level tetiklenmesidir. Bazi kartlar Eski anakartlara da uyumlu olmasi icin, Edge uzerinde IRQ'nun yakalanacagini dusunur. Bu ise /IRQ sinyalinin yukselen kenarina tekabul eder. Eger ayni IRQ level ile yakalanan bir cihaz ile paylasiliyorsa, sistem PCI Bustan cok daha hizli davranarak Edge trigger cihazdan gelen IRQ'yu Level trigger cihazdan gelen IRQ ile karistirabilir. Tabi bu her kartta olmaz. Kart suruculeri IRQ'nun boyle olabilecegini degerlendirerek PIC ile koordine olup, Edge tetikleme noktasini bekleyip IRQ kaynagini tespit ederlerse gene bir sorun cikmaz. Fakat her kart surucusu boyle bir yetenege sahip degildir. Bu suruculere DirectX suruculeri de dahildir (M$ baska bir sey de beklenmezdi ki zaten :)). Bu nedenle ayni
IRQ'yu kullanan iki cihazin ayni anda veya almasik IRQ req. aninda ikisine birden hizmet verilmesi zorlasir. Gene soyluyorum, bu problem uygun suruculerle vs. halledilebilir. Belki duymussundur, Motorola SM56, Rockwell 3112 HSP vs. Modemler ile bu sorun sik yasanir ve ya hattan dusersiniz, ya da sistem kilitlenir. Busmaster ise, muhakkak biliyorsundur, PCI kartin dogrudan Host bellege yazma olayi. Kisitlama ise ayni busmaster kanalinin, sadece bir PCI aygit tarafindan kullanilabilmesi. Simdi BE6'nin manueline bir gozatalim. PCI bus vs. anlatan bir bolumde, hangi slotlarin INTA, INTB, INTC, INTD ile bagli oldugu ve hangi slotlarin busmaster destegi oldugu acikca yazilmis. Su an elimin altinda bu manuel yok. ABIT'ten indireyim dedim. Burasi bir Int.Cafe, kendim kurdum, soyle bir ugramistim. Fakat ortalikta hic Acrobat Reader yok. Yani sayfasini vs. soyleme imkanim simdilik yok. Simdi manueldeki bu paragraflari incelersen, IRQ ve Busmaster kisitlamalarinin hangi slotlarda oldugu acik secik yazili. Hem bus maste
r, hem IRQ cakisma olmayan bir tek slot var. Bir tane daha varda, oda AGP ile paralel, mecburen ekran karti takiyorsunuz.
Listedeki suale verdigim cevapta ise aslen kastettigim, bu busmaster sorunu olan veya cakismaya sebep olan bir slota gidip uyumsuz bir kart (TV karti gibi mesela) taktiysaniz, sistemin cakilacagi. Imkanininiz varsa bir deneyin. Busmaster isteyen bir karti alin uyumsuz bir slota takin. Bir gorun neler oluyor ?
Listedeki yazilarinizdan tanidigim kadari ile fevkalade iyi bir teknik birikiminiz var. Ben bu kartla ugrasmaktan biktim. 3 defa kullandim, sonra da el aman deyip, bir daha dukkana sokmadim. Ama ABIT'in diger kartlarini hala kullaniyorum. Hepsi de mukemmel. Fakat bu karta da piyasada bir hayli talep var. Eger bu kartta boyle sorunlarin olusmamasi icin tecrubeleriniz varsa, veya bundan sonra olursa, degerli bilgilerinizden istifade etmek isterim.

Saygi ve sevgiler..

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3