[LINUX:12487] Re: [LINUX:12469] Mandreke 6.1 ve güvenlik nasıl?

Subject: [LINUX:12487] Re: [LINUX:12469] Mandreke 6.1 ve güvenlik nasıl?
From: Turan Yuksel (e109796@metu.edu.tr)
Date: Fri 28 Jan 2000 - 07:28:36 EET

On Thu, Jan 27, 2000 at 10:59:48AM +0200, Emre Deveci wrote:
> Ayrıca Turan Yüksel Bey siz ev kullanıcısı için yeterince güvenli dediniz ama mesela online alışveriş yaparken ( gerçi yapmam ama merak ettim) güvenli mi veya irc'ye bağlanıyorum root olarak irc'ye girmeniz aptallık diyor program. Mandrke 6.1'i kullanırken ne gibi güvenlik sorunlarıyla karşılaşabilirim?

irc'yi root olarak kullanmak olayini bilemicem (hic irc kullanmadim) ama
online alisveris olayindaki durum SSL destekli web tarayicisi olup olmamasina
bakar. Netscape destekliyor. Sol alttaki kilit kapandigi zaman guvenli iletim
(yani sifrelenmis) gerceklesiyor demektir.

Guvenlilikle kararliligi da kapsiyorsaniz, bence yeterince kararli. En azindan
registry'si yok.

> Linux'te ne kernel düzenleme biliyorum nede br program kurmayı. RPM'den licq'u kurmaya çalıştım olmadı. Heralde öyle olmuyor. :-)

Oluyor. Hata mesajlarinda ne der ki?

> Bir kitap alsam iyi olur ama yinede sizlerden bir başlangıç için ufak tefek şeyler bekliyorum

Mandrake'yle beraber Turkce HOWTO (NASIL) belgeleri de geliyor olmali. Bircok
sorunuzun cevabi orada sakli. Cogu basit bil dille yazilmis ve kisa.

--
Turan Yuksel
e1097963@ceng.metu.edu.tr