[LINUX:12469] Mandreke 6.1 ve güvenlik nasıl?

Subject: [LINUX:12469] Mandreke 6.1 ve güvenlik nasıl?
From: Emre Deveci (edeveci@turk.net)
Date: Thu 27 Jan 2000 - 11:08:55 EET

Merhaba

Geçenlerde Mandreke 6.1 ile ilgili güvenlik hakkında şüphelerim var demiştim. Ama bu şüphelerim bir şey bildiğimden değil. Daha linux'e çok yeniyim ondan. Sadece yabacısı olduğum bir işletim sistemine güvenemiyorum. Sizce mandreke 6.1 güvenli mi tekrar sormak istiyorum.

Ayrıca Turan Yüksel Bey siz ev kullanıcısı için yeterince güvenli dediniz ama mesela online alışveriş yaparken ( gerçi yapmam ama merak ettim) güvenli mi veya irc'ye bağlanıyorum root olarak irc'ye girmeniz aptallık diyor program. Mandrke 6.1'i kullanırken ne gibi güvenlik sorunlarıyla karşılaşabilirim?

Linux'te ne kernel düzenleme biliyorum nede br program kurmayı. RPM'den licq'u kurmaya çalıştım olmadı. Heralde öyle olmuyor. :-)

Bir kitap alsam iyi olur ama yinede sizlerden bir başlangıç için ufak tefek şeyler bekliyorum

Çok çok teşekkürler

Emre Deveci