[LINUX:12471] Re: Ethernet Kartı

Subject: [LINUX:12471] Re: Ethernet Kartı
From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 27 Jan 2000 - 13:30:54 EET

At 01:46 AM 1/27/00 +0200, you wrote:

>Sonunda ankara'ya kablonetin gelmesi üzerine bir ethernet kartı almam
>gerekti bilgisayarcılar genelde Pci kartları öneriyorlar ama linuxla arası
>pci modemler kadar iyiyse sonradan çok başım ağrır düşüncesiyle bir sorayım
>dedim hangi ethernet kartını önerirsiniz??

her ethernet karti linux altinda calisir. her modem de linux'ta calisir.

linux'un pci modemlerle degil, pci modem emulatoru kartlari ile problemi
vardir. isa modem emulatorleri de vardi ama veri yolunun yeterli hizi
olmamasi ve cpu'larin yeterince guclu olmamasi nedeniyle sadece error
correction kismini emule edebiliyorlardi, bu durumda daha dusuk hizda da
olsa emulator kartini modem gibi kullanabiliyordunuz. pci ile gelen veri
iletim hizi ve cpu'larin guclenmesi sayesinde emulator kartlari tum modem
fonksiyonlarini yazilim ile emule edebilir hale geldiler. donanim
saticilari size satarken modem emulatoru kartini gercek bir modemmis gibi
satip kandiriyorlar. cunku arada 10-15$'lik bir fiyat farki var.

ethernet kartlarinin boyle emulatorleri yok piyasada. bu nedenle
endiselenmeniz yersiz.

                                                Doruk