[LINUX:12442] Re: [LINUX:12436] en kullanışlı linux?

Subject: [LINUX:12442] Re: [LINUX:12436] en kullanışlı linux?
From: The Trooper (trooper@doruk.net.tr)
Date: Wed 26 Jan 2000 - 10:30:33 EET

WinLinux2000 hakkında birşey diyemiyorum ama Corel Linux bayaa ilginç
özelliklere sahip
Artıları
-Hayatımda gördüğüm en kolay linux kurulumu (Caldera, RedHat ve SuSe
arasından)
-Full grafik ortama yönelmiş olması yeni kullanıcılar açısından büyük
kolaylık
-Özellikle Lilo olayında yaptığı değişiklik çok basit ama özellikle
bilgisayarı pek anlamayan biriyle paylaşıyorsanız kolaylık sağlıyor
Eksileri
-Ilk defa çöken bir linux gördüm
-Full grafik ortama yönelmiş olması yavaş makinelerde sorun yaratıyor (8MB
ramli 1Mb Trio 64 ekran kartına sahip bir pentium 100 de grafik ortamın
açılması 6 dakka kadar sürüyordu + her pencerenin açılıp kapanmasıda bi o
kadar)
-Grafik ortamın çok yoğun olması esnekliği engelliyor örneğin kurulumda bana
açılışta çalıştırılacak olaylarla ilgili hiçbirşey sormadı sonuçta bi baktım
apache falan çalışıyor (ev makinasında)
-Yanında gelen paketler çok yetersiz bir redhat veya mandrake tek cdyi full
doldururken corelde cdnin yarısı boştu
-deb paketleri kullanması program bulurken sorun olabilir çünkü artık
slackware bile rpm kullanmaya başlamış diyorlar (kullanmadım araştırmadım
duydum)
Benim tavsiyemi soracak olursan RedHat 6.1 veya Mandrake 7.0 derim RedHat
6.1 biraz sorunlu printerla falan arası pek iyi diil (6.0 çok rahattı)
Mandrake yi kullanmadım ama sanırım böykle bir sorunu yoktur

Sevgi Saygı Linux
The Trooper