[LINUX:12339] Re: redhat

Subject: [LINUX:12339] Re: redhat
From: Selami AKSOY (selami@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Date: Sat 22 Jan 2000 - 23:46:22 EET

On Sat, 22 Jan 2000, Taner Akbulut wrote:

> Image dosyasini kopyalamak icin formatlamak gerekmiyor ama
> formatlamasan bile eger image 658 ise bunu 650 lik bir cdye sigdiramazsin.

linux cd image lerinin 650 MB tan bUyUk olduGunu zannetmiyorum.
Ama SOyle bi sOyleniS var..

$ ls -la redhat61-20000103.iso
-rw-r--r-- 1 ftpadmin staff 679081984 Jan 5 06:21 redhat61-20000103.iso

mesela bu dosyaya bakIldIGInda direk olarak 679 MB olarak sOyleniyor.. Ama
aslInda deGil..

$ du -m redhat61-20000103.iso
650 redhat61-20000103.iso

gOrdUGUnUz gibi 650 MB. Ve bu dosyayI ben cd ye yazdIm ve kullanIyorum.

Bu arada bi not dUSeyim yukardaki dosya ftp://ftp.gazi.edu.tr da var. Ve
ISO image'in gUncellenmiS hali. 2000'in 1. ayInIn 3 Unde yapIlmIS isminden
de anlaSIlacaGI Uzere. O zamana kadar CIkmIS redhat 6.1 update lerini de
iCeriyor. Yeni cd image Cekip cd ye yazIcak olanlar olursa bu Sekilde
gUcellenmiS cd image lerini Cekerlerse ayrIyeten ftp lere baGlanIp bir de
update lerini Cekmelerine gerek kalmaz veya 1-2 tane update Cekmeleri
gerekir saadece.