[LINUX:12189] Re: [ozan@tr.debian.net: [debian-tr] Webmail Servisi]

Subject: [LINUX:12189] Re: [ozan@tr.debian.net: [debian-tr] Webmail Servisi]
From: Andreas Mueller (amu@tr.debian.net)
Date: Fri 14 Jan 2000 - 03:50:09 EET

On Thu, Jan 13, 2000 at 05:00:24PM +0200, Burak DAYIO?LU wrote:

> sorun e-mail adresi vs. de?il, iyi/kötü olma hiç de?il... Konunun bu
> taraf? ile ilgili bir rahats?zl???n?z m? var?

Konunun kimin iyi yada kotu olduguyla ilgili benimde bir rahatsızlıgım yok.
Ben su aralar cd veya t-shirt satmakla ilgili listeye mesaj gonderme
dim.Sadece daha once gondermistim o da belki bir ya da listeye gitmedigini
dusundugum icin iki defa.Ve bir kez gonderilmesi gerektigine inaniyorum.
Bunu da diger insanlar biliyor ve eger birseyler satiliyorsa bunu diger insanlarin
bilmesi gerekli.Bircok insan bunlari Amerikadan falan almaya calisiyor boylece
direk Turkiyeden alabilirler.Biz buyuk bir sirketiz ve bir suru subemiz var
boylece diger sehirlerden de almak istediklerini alabilirler.Ben cd yada
t-shirt hakkinda reklam yapmadim sadece insanlara linux e-mail adresini
parasiz alabilecegini soyledim.Ve insanlar bu durumdan hosnut.Ama bu tip
yeni teknolojilerin listeye postalanmasi yasaksa buna Bilkent Linux List'in
karar vermesi lazim. Hatirladigim kadariyla Linux.org.tr'da cd satiyordu ve
herhafta listeye postalıyordu ayrica ben her hafta trafigi tikayacak kadar
postalamiyorum.Ve ben bu isi legal yollardan yapiyorum.Benim bildigim kadariyla
Universitede calisan kisiler bunu yapamiyor.Linux.org.tr universiteye bagli oldu
gu icin internetleri biraz yavas calisiyor.Belki de siz Linux icin normal bilgi
sayarlari kullandiniz icin Listenin trafiginin karistigini dusunuyorsunuz.
Eger iyi bir bilgisayar ve iyi bir sistem varsa bir gunde 500 000 e-mail gondrebilirsiniz.Ben SUN bilsayarla Debian.Ama sakın Sun bilgisayarin reklamı yaptigimi dusunmeyin.

> Debian-TR grubunun linux geli?imine katk?s? konusunda rahats?zl???m
> olamaz, ancak sevinirim... Fakat biz ?nc?k c?nc?k sat?yoruz mesajlar? da
> bu sevimli mesajlar?n aras?na kar??t?r?l?p s?kça listeye gönderilirse
> insanlar rahats?z olur. Debian-TR grubundan ba?ka cd, t-shirt vs. satan
> yok mu san?yorsunuz? Bir tahmin edin bakal?m, haftada her sat?c?dan bir
> tane mesaj gelse liste trafi?ine etkisi nas?l olur...
>
> -bd

	          MCSE = Must Call Somebody Else
Andreas Mueller                                          amu@linux.de
amu@bimel.com.tr         		      Bilgisayar M\xfchendisi
				       	     http://www.tr.debian.net
Bimel Limited            Tel: +90 (312) 434 2245
Bayindir Sokak 5/5       Fax: +90 (312) 431 1953
Yenisehir 06410
Ankara - TURKEY                              Private: +90(542)611 2976