[LINUX:11966] Re: Son kullanici yine (was slackware ses karti)

Subject: [LINUX:11966] Re: Son kullanici yine (was slackware ses karti)
From: dd (dd@sunburn.eng.emu.edu.tr)
Date: Fri 07 Jan 2000 - 08:17:14 EET

ee simdi herkes bi laf etti, 800 kere ayni sozler sarfedildi/edilior; ben
de kendimi tutamaip 801.leri sarfedecem.

> Bence mumkun..... Kullanim zorlugu ustunluk
> degildir.
> Yani guclu bir isletim sistemi, bir dereceye kadar
> kolay olamaz mi ?? Bunu engelleyen ne ?

olamiabilir (bence). cunku "kullanim kolaylii" bi yerden soora artik
performansin dusmesi annamina gelior. siz, adam raat konfigure etsin die
pencereler, dialogboxlar, duumeler, vs vs koydukca sistem
yavaslar; resource bunlara da dagilmaktadir cunku. ya diskte daa fazla yer
kaplar ya da daa cok ram yer vs.

> Dilegin bence cok sacma ! Yani sana gore herkes
> oturup kernel derlemeyi, compile etmeyi vs ogrenmeli
> mi ?? Butun dunya insanlari ileri seviyede bilgisayar
> bilgisi sahibi mi olamli ? Bilgisayari sadece dokuman

evet olmali EGER bu isletim sistemini kullanmak istiorlarsa. hic kimse
Linux kullanmak zorunda degil, kimse kimsenin basina silah dayamiyor. yine
hep tekrar edilmis, edilecek bir laf edecem (bizim isletim sistemi
hocamizin lafi): Unix is written by programmers for programmers.
                                                ^^^^^^^^^^^^^^^^
Linux da bir Unix olduundan, onun icin de soylenebilir bu soz. end-user
icin, user-friendlyness onplanda tutularak yazilmis bir sistem degil Linux
ve bence olmamalidir da (malesef olma yolunda gidio, o baska). cunku aksi
halde performanstan odun verilir die dusunuyorum.

> yazmak ya da spreadsheet ortaminda stok kaydi tutmak
> icin kullanan bir insan, kernel compile etmeyi, veya
> windows registry sini hack etmeyi ogrenmek zorunda mi

windows baska, Linux baska. (windows kullanan herkes registry'den
annamak zorunda dii ama Linux'un kendisi zaten kernel...) ikisi de yenio
die elmayla domatesi karsilastirabilir misiniz? ikisinin de yeri ayri
yahu, biri salatada guzel gider, dieri tatli meyva. biri desktopta, sistem
hakkinda fazla bilgi sahibi olmak ZORUNDA OLMIAN end-user icin, dieri daa
cok networkle ilgili islerin yerine getirilmesinde kullanilior ya da
isleyisin nasi olduunu merak eden yahut uygulama gelistiren/bilimsel
arastirma yapan vs user tarafindan.

> Bi kac kelime bisi yazacak diye bi adama oturup "
> olmaz once 2 sene seni bilgisayar konusunda egitmemiz
> lazim, sen bi suru sey bilmelisin bilgisayar kullanmak
> icin" mi diycez ? Hayir.... Insanlar sadece
> ihtiyaclari kadar ogrenmek ister, otesi icin kimseyi
> zorlayamazsin. Ve insanlari ihtiyaclari olmayan bi
> seyi ogrenmedikleri icin asagilayamazsin !

asagilamak konusunda katiliorum, kimsenin yapmaya hakki yok ama "kimsenin
kimsei zorliamamasi" konusu, sectiginiz isletim sistemi icin de
gecerli. kimse zorlamio ki "Linux kullan" die... e istemien kullanmaz yav,
bu kadar buutmemek lazim. bu alemde ses kartini mi tanitcan, e kernel
derlicen arkadas <:} eer "ihtiyac"iniz Linux kullanmai gerektiriosa, o
zaman kurallara uymaniz lazim.

araba konforlu olabilir, raat olabilir ancak hiz ve kivraklik icin
motosiklet alirsaniz (kendi isteinizle), "amaan yaamur yainca
islaniorum, yok mu bunun ortusu? ortu istiorum!" demek de sacma
olur. (ornek bazilarina sacma gelebilir. bana, demek istediimi ii yanstio
gibi geldi).

a bi de burda dediklerim, benim dusuncelerim sadece. kimine uyar,
kimine uymaz. simdi kalkip da "NEAAAA?!? nasi boole dersin?! sole sole
olmali da bole bole olmamali!" die flame baslatmasin kimse....

sevgilerimle,
dd