[LINUX:11847] Mandrake'de ip masquerading sorunu...

Subject: [LINUX:11847] Mandrake'de ip masquerading sorunu...
From: Sys.Prg. Mumin Olmez (mumin@likya.iyte.edu.tr)
Date: Mon 03 Jan 2000 - 22:20:32 EET

selamlar,
mandrake6 ve 2.2.9 kernel yuklu linux makinada ip-masquerading yapmaya
calisiyorum. dokumanlarda yazilanlari okudum. uyguladim. ancak son asamada
takildim. oncelikle kerneli ip-masquerading'in istedigi sekilde derledim.
ve bu kernela gore makinayi aciyorum. sonra /etc/rc.d/rc.local dosyasi
icine
/sbin/depmod -a
/sbin/modprobe ip_masq_ftp

ifconfig eth0 192.168.0.1 netmask 255.255.255.0 up
route add -net 192.168.0.0 netmask 255.255.255.0 eth0

ipfwadm -F -p deny
ipfwadm -F -a m -S 192.168.0.0/24 -D 0.0.0.0/0

yazdim. Buna gore makina acildiginda son iki komutu calistirmiyor.
hata mesaji:
ipfwadm: command not found
ipfwadm: command not found

bunun uzerine ftp://ftp.xos.nl/pub/linux/ipfwadm/ipfwadm-2.3.0.tar.gz
dosyasini cektim. gunzip ve tar ile dosyayi actim.
make ipfwadm yazdim. Ancak bir suru hata verdi. bu hatalari buraya
yazmiyorum cok uzun cunku. Simdi sizden ricam daha once bu sorunla
karsilasan varsa yardim bekliyorum.

Aslinda bana calisan bir ipfwadm dosyasi lazim. Sistemde /sbin dizini
altinda olasi gerekiyor. eger daha once calistiranlar varsa bana sadece bu
ipfwadm dosyasini gonderirseler sanirim yeterli olacaktir...
 iyi calismalar...

           Mumin Olmez
 E-mail: mumin@likya.iyte.edu.tr