[LINUX:13329] RE: [LINUX:13325] Re: Linux ve veritabani (Tesekkürler...)

Subject: [LINUX:13329] RE: [LINUX:13325] Re: Linux ve veritabani (Tesekkürler...)
From: levent (lcivcik@alaeddin.cc.selcuk.edu.tr)
Date: Tue 29 Feb 2000 - 13:54:22 EET

Tesekkürler...

Selamlar,
Herhangi birsey yapmadim.. Uzerinde Turkce locale bile kurulu olmayan bir
Solaris de MySQL calistiriyorum, Java Servlet ile WWW sayfasindan Turkce
karakterler iceren datayi alip insert ediyorum, daha sonra select
ettigimde yine WWW sayfasinda Turkce goruyorum.. yaptigim herhangi ozel
bir islem yok..

Kolay gelsin,

Ozgur C. Demir
Koc.NET
------

fakat listelerde siralama order i karakter alanlarda oldugu zaman turkce
karakterler olmasi gereken yerlerde cikmayacaktir. O nedenle ACS kullanmaniz
(Alternate Collating Sequence) gerekecek. Ornegin isimden secim yaparken
Cetin adi hep listenin sonunda gelecektir. Bu noktada ACS yada direkt dil
destegi olan bir veritabani kullanmanizi oneririm. (Ornegin Progress 8.3,
Pervasive.SQL 2000) MySQL icin de boyle bir ozellik oldugunu hatirliyorum
ama hic kullanmadim.

Dogan Zorlu
Grup Yazilim, IZMIR.