[LINUX:13216] Re: SAMBA nin AZIZLIKLERI

Subject: [LINUX:13216] Re: SAMBA nin AZIZLIKLERI
From: Dogan Zorlu (dogan@grup.com.tr)
Date: Sat 26 Feb 2000 - 16:18:51 EET

SMB networklerde bilgisayarlar birbirlerini NetBIOS paketleri araciligiyla
ararlar. NetBIOS ise gerek TCP/IP ye gerekse IPX/SPX e bound edilebilir.
NetBEUI de NetBIOS kullandigindan dolayi route edilemez bir protokoldur
zaten.

Simdi olay su, Win9x makinalar direkt NetBIOS cagrilarini dinleyebilirler.
NetBIOS paketleri, diger tum protokollerde oldugu gibi MAC adreslerini
kullanarak yapar. (TCP/IP de bu is sadece local aga gelindiginde NIC
kullanilmasi seklindedir) (Herhangi bir baska pakete bound edilmese bile).

Linux, NetBIOS paketlerini IP paketleri icine koyarak network e yaymaktadir.
MS, ag komsularina tiklatilinca (eger IP kullaniyorsa) subnetteki tum IP
lere query uygular. (Eger wins tanimliysa ona sorar). Dogal olarak farkli
segmentlerdeki makinalarin birbirini gormasi icin bir wins sunucuya ihtiyac
duyarlar...

Neyse vazgectim... Bir .txt yazip onun url sini vereyim sonra.

Dogan Zorlu,
Grup Yazilim, IZMIR.