[LINUX:12916] Re: LILO vs LOADLIN

Subject: [LINUX:12916] Re: LILO vs LOADLIN
From: Ozben Evren (oevren@bigfoot.com)
Date: Thu 17 Feb 2000 - 15:44:56 EET

> Merhaba,
> Windows98 ve Linux'u bir arada kullaniyorum. LILO kullandigimda Linux'u
> silip tekrar kurdugumda sistem boot etmiyor. Bunun nedenini tahmin
> edebiliyorum, ancak MBR ve boot section ayrintilariyla ugrasmak istemiyorum.
> Okuduguma gore LOADLIN ile bu iki sistemi daha zahmetsiz bir arada
> tutabilirim gibime geliyor. (Linux'a yeni oldugumdan bolca kurcaliyorum,
> bozuyorum.)
>
> Sorum: LOADLIN kullanmamin bir sakincasi var mi? Yoksa "ne yap ne et, ogren
> ve LILO kullan" mư diyeceksiniz? Veya baska bir boot loader mư onerirsiniz?

        Loadlin`in herhangi bir sakincasi yok. Loadlin`le yasayabilecegin
tek problem yeni kernel derledigin zaman, o kerneli loadlin`in oldugu fat
partition`a kopyalaman gerekecek (Eger loadlin son kullandigimdan beri
degismemisse) o kadar. Hatta sanirim linux95 diye bir program vardi
loadlin kullanan. O programla dos prompt`a gecmeden windows icinden de
baslatabiliyordun linux`u...