[LINUX:12816] RE: bir soru

Subject: [LINUX:12816] RE: bir soru
From: Alper (alper@eksen.com)
Date: Mon 14 Feb 2000 - 16:22:28 EET

>Ancak, hala linux'un grafik yuzu ile tanisamadim. Ne zaman startx desem
>bir suru ugrastan
>sonra fatal error veriyor. SETUP ile x-configurator kullaniyorum. Ancak
>yine de ekran kartimi tanitamadim. Dolayisiyle henuz KDE yuzunu
Ekran kartiniz nedir? Bir de Xconfigurator'da napiyorsunuz?

>installation'u ile LILO'yu kurdum. Bana tercih sormadigi icin kendi
>default'u ile kuruldu. Simdi boot ettikten sonra 5 sn bekliyor, birsey
>yazmazsam Linux'a geciliyor. Bilgisayarimi
Bilg.inizi actiginizda lilo: geldiginde TAB tusuna basarsaniz linux
disinda neyle boot edebileceginizi gorursunuz. Eger makinanizda dos ya
da win yukluyse standart olarak 'dos' diye bir etikette olur. dos
yazarsaniz windowsu acar.

>cocuklarim da kullandigi icin LILO konfigurasyonunu ya 5 sn bekledikten
>sonra DOS'a acilacak sekilde veya surekli yanit bekler durumda (kendisi
/etc/lilo.conf dosyasini bir metin editoruyle acarsaniz orda ilgili
satirlari gorursunuz.
Orda timeout=50 yazan yer bu 5 sn. 'yi belirten bolum. Mesela 100
yaparsaniz 10 sn bekler.

lilo.conf'ta soyle bir bolum vardir:

image=/boot/bzImage
label=linux
root=/dev/hda5
read-only

other=/dev/hda1
label=dos

Yukarida label bolumune yazdiginizi boot'ta yazarsiniz. eger dos
dediginizde dos'u aciyorsa bu image= ve other= i yer degistirmeniz
gerek. Yani soyle olmasi gerek.

image=/dev/hda1
label=dos

other=/boot/vmlinuz-2.2.5-15
label=linux
root=/dev/hda5
read-only

Yani Lilo default olarak image bolumunu acar.

lilo.conf'ta degisiklik yaptiginizda bunlari boot'a yazmak icin lilo
deyip enter'liyorsunuz. Fakat lilo.conf'ta hata yaparsaniz makinanizi
acamayabilirsiniz. Bunun icin yaninizda dos ve linux acilis disketleri
olsa iyi olur.

Umarim cok karistirmadim? :)

>OS secmeyecek) degistirmek istiyorum. Ama nasil yapacagim? DOS'ta
>olsaydi EDIT veya NOTEPAD ile satir degistirmek kolaydi, ama LINUX'da
>edit'in karsiligi nedir?, ya da LILO DOS (veya Win) ortaminda edit
>edilebilir mi? Yardimci olursaniz sevinirim.

'mc' yi denediniz mi? Dos'tan alistiginiz (kullandiysaniz) 'nc' nin bir
kopyasi. Ben her turlu dosya islemlerini onunla yapiyorum. Metin editor
olarak da mc'nin f4 tusunu tavsiye ederim. :)

Alper Oguz
alper@eksen.com
alper.oguz@usa.net uin: 4073197