[LINUX:12686] Re: mount komutu

Subject: [LINUX:12686] Re: mount komutu
From: Selami AKSOY (selami@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Date: Mon 07 Feb 2000 - 21:18:49 EET

On Mon, 7 Feb 2000, Murat Koc wrote:

> Doruk olmaz(en azindan ben oyle biliyorum).
> Bunu yapmak icin iki yol var.
> 1-) sudo filan kullanarak kullanicilarin bunu yapabilmesi saglamak.
> 2-) mount un source kodunu degistirmek. Source kodunu incelememe ragmen
> eger bir UID gibi kontrol yapiyorsa bunu degistirmek basit bir
> is. Fakat sadece root un kullanmasi gereken system call lardan birini
> kullaniyorsa(buyuk ihtimalle oyle) o zaman yapacak birsey yok.
>

> Bunlarin disinda bir cozum aklima gelmiyor. Eger baska cozum bilen ve
> uygulamis olan varsa bilmek isterim.
>
> IYI CALISMALAR
> [...]

/etc/fstab dosyasIna

/dev/cdrom /mnt/cdrom iso9660 noauto,owner,ro,user 0 0

Seklinde eklerseniz mesela cdrom'u isteyen herkes mount/unmount edebilir..
Ama Cok kullanIcIlI bir sistemde OnUnUzdeki cdrom ile oynanmasI pek
hoSunuza gitmese gerek :) Mount komutunun permissionlarI ile oynayarak bazI
kiSilerin mount komutunu kullanmasI saGlanabilir..
KullanIcIlarIn mount/unmont edebilmesini ordaki "user" hallediyor..
Otekileri de biliyorsunuzdur zaten. AyrIyeten bunlarIn hepsi mount un
manual page inde de yazIyor..