[LINUX:12592] Akademik Bilisim 2000 10-11 Subatta

Subject: [LINUX:12592] Akademik Bilisim 2000 10-11 Subatta
From: Mustafa Akgul (akgul@bilkent.edu.tr)
Date: Wed 02 Feb 2000 - 23:56:01 EET

Universiteler Web Temelli Egitimi Tartisiyor.

10-11 Subat'ta Ispatyada SDU'de yapilacak Akademik Bilisim
2000 Konferansinin ana konusu "Web Temelli Egitim" oldu.
Web Temelli egitim oturumunda Turkiye'de yasanan deneyimler
paylasilacak, modeller tartisilacaktir. Uzerinde cok
tartisilacak konular arasinda YOK'un uzaktan egitim yonetmeligi
de var. ODTU, ITU, Anadolu, Bilkent, Koc, Atilim, Firat,
Sabanci, Baskent, Hacettepe, SDU,
Bahcesehir, Ataturk, Adnan Menderes, Dokuz Eylul
Univeristelerinden ve Kara Harb okulu, Ankara Tabib Odasi
ve Integral'dan
konsumacilar web temelli egitimin cesitli boyutlari
tartisacaklar.

Universitelerde Yonetim Bilisim Sistemleri, ozellikle ogenci
isleri sistemleri, Kampus Aglari ve Yuksek basarimli hesaplama
konusualcak konularin basinda gelmektedir.

Kutuphaneciler, yogun bir bildiriler oturumu ve panellerle
Intenret ve Kutuphaneciligin cesitli boyutlarini tartisacaklar.
Bildiri basliklari arasinda, "Bilginin Enteklektuel Duzeyde Elde
edilebirligi", "Cocuk ve Internet Kullanimi", "Bilgilenme
Hakki Egitim ve Internet", "Web Tabanli Kullanici EGitimi",
"Digital Kutuphaneler" sayilabilir.

Medikal Bilisim de akademik Bilisimin onemli bor parcasi olarak
yerini almis durumda: "Internete Dayali Surekli Tip egitim",
"testlere webden ulasmak", "Internet Uzerinden Konsultasyon
Uygulamalari" sunulan abzi bildirilerdir.

Konferansta Davetli Konusmaci olarak, Bilkent Universietsinden,
Doc. Dr. Kemal Oflazer, "Dogal Dil Isleme" konusundaki son
gelismleri ozetliyecek, bunu Hacettepe Universitesinden Ender
Atesman, "Intent ve Dil Kullanimi", ADU'dn Hm.M. Sonme " Ag
uzerinde egitimde" Turkce'nin Korunmasi", Hasip Bektas ise "
Internetde tipografi sorunlari ve Gorsel Kirlenmeye Krsi
onlemler" adli bildirilerini sunacaklardir.

Turkiye Linux Kullaniclari grubunun destegi ile Konferns
suresinde makina uzerinde ve teorik olarak linux, ag, sistem ve
Intennet servislerin in yonetimi anlatilacaktir. Bunu Java
egitimi destekliyecektir.

http://ab.org.tr/ bilgi@ab.org.tr

Akadmeik bilsim Yurutmek Kuurlu adina
Mustafa Akgul