[LINUX:12581] Linux'e bir ek program yüklemek? Nasil oluyor?

Subject: [LINUX:12581] Linux'e bir ek program yüklemek? Nasil oluyor?
From: Emre Deveci (edeveci@turk.net)
Date: Wed 02 Feb 2000 - 12:49:15 EET

Merhaba,

Mandreke 6.1 kullaniyorum. RPM ile yükleyemedim programi (zaten sizin
dediginize göre RPM ile tar.gz uzantili programlar yüklenmezmis)
Bende tar .gz uzantili paketlerin readme'lerini veya install textlerini
okudum ve dedigi gibi yaptim. Mesela xicq.tar.gz onu açtim, dedigi seylere
göre configure komutunu verdim, bir seyler yapti, diger komutlara geçtim
"make" komutunu verdim ama invalid command dedi sonra bir de "make install"
dedim yine ayni sey. Acaba Mandreke 6.1 tam anlamiyla çalisan bir dagitim
degil mi? Mesela sizler genelde bir program yüklemek için neyi tercih
ediyorsunuz RPM yi mi yoksa, öbür zor olan komutlu sistemi mi?

Emre Deveci,