[LINUX:12579] Re: Linux'e bir ek program yüklemek ? Nasil oluyor?

Subject: [LINUX:12579] Re: Linux'e bir ek program yüklemek ? Nasil oluyor?
From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Wed 02 Feb 2000 - 10:11:52 EET

At 09:19 PM 2/1/00 +0200, you wrote:

>Linux'e ek programlar yüklemeyi beceremedim. RPM'yi denedim olmadi.
>Paketleri seçiyorum onay veriyorum. RPM hiç bir mesaj vermeden kapaniyor. Bu
>programlar nasil yüklenir?
>iptraf-1.4.3.tar.gz
>klicq-0.61-2.tar.gz
>nt-1.10.tar.gz
>xisp-2.6p1.tar.gz

Eger rpm ile yuklemek istiyorsaniz, bu programlarin varsa rpm paketlerini
cekmeniz gerekir bunlar tar.gz paketleri.

tar.gz paketlerinden yukleyecekseniz, tar -zxf ile bu paketleri acip,
iclerindeki readme ya da install dosyasindan nasil kurulacaklarini okumali
ve uygulamalisiniz (her programda degisir). ancak genelde artik cikan
tar.gz paketleri standart bir kurulum yolu izliyor.

tar -zxf paket
cd paket
./configure
make
make install

isinizi cozmeli. ama gene de tabii redhat kullandiginiza gore rpm
paketlerini kullanmak daha mantikli.

                                                Doruk