[LINUX:23416] Man. 7.2, Türkçe! Patchsiz! Basardim! Ama hevesim kursagimda kaldi..

From: Serdar Cevher (scevher@hotmail.com)
Date: Wed 27 Dec 2000 - 16:35:29 EET

Merhaba,

Ilginç ama Mandrake 7.2'yi uzman modda kurunca hiçbir ayarlamaya gerek kalmadan gayet sorunsuz bir biçimde Türkçe klavyem ve fontlarim çalismaya basladi, bütün karakterler (noktasız i ve çizgili s dahil) artik çikiyordu, çok sasirmis ayni ölçüde sevinmistim ama gerçekten anlam veremedigim birsey oldu bu sefer de.. Yeni dosyalar yaratabiliyorum, hatta içlerinde türkçe karakterler de kullanabiliyorum, ama Konqueror'la windows partition'umdaki klasörlerime baktigimda türkçe karakterler çikmiyor, mesela "Türkçe" isimli bir klasör yerine "Trke" yaziyor, ve mesela "Abuzer Kadayif - Çak Çak.mp3" seklindeki bir mp3'ü "Abuzer Kaday" olarak görüyor ve kesinlikle okumuyor. Bütün font ve klavye ayarlamalari yapildi. KDE ile alakali bir sorun degil, GNOME ve konsolda da ayni olay mevcut. Bir anlam veremedim...
Sadece varolan dosyalari okurken böyle bir problemle karsilasiyorum. Digerlerinde sorun yok.

Bu arada kicq KDE2'ye (RPM ile) kuruluyor fakat açilmamakta direniyor. Bu konuda bilgisi olan var mi?

Saygilar

 mesajini
listeci@bilkent.edu.tr adresine gonderiniz.