[LINUX:23238] Re: Squid kisitlama tesekkurler ama

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 21 Dec 2000 - 13:43:26 EET

Selamlar..

Sizin tarif ettiginizden benim anladigim, browserler herhangi bir ayar yapilmasa dahi proxy uzerinden internete ulassin. Bu islemin cevabi "Transparent proxy = Seffaf, gorunmeyen proxy"..

Squid bunu destekler. Ama 3 ayagi yerine oturtunca:

1. Squid transparent calisma icin ayarlanmali.
   squid.conf icersinde "httpd_accel..... " satirlari ile yapilir. Bu konu ile ilgili detaylar daha birkac gun once listeye yazilmisti..

2. Webe gidecek paketlerin squid'e yoneltilmesi..
   Bu da ipchains ile yaptiginiz islem.

3. Ag uzerindeki web isteklerinin squid'in bulundugu cihaza yonlendirilmesi. Bu ise, squidi ayri bir makinaya koyarsaniz, yani routing yapan makina disina koyarsaniz gereklidir. Sizin durumunuzda bu ayaga gerek yok, ama router kullanarak internete baglansaydiniz buda gerekecekti.

Simdi bu uc asamayi yaptiniz. Squid transparent olarak calisacaktir. Browserlerden tum proxy ayarlarini sifirlayin. Proxy devrede olarak calismasi gerekir.

Eger su anki durumu, nereye hangi islemleri yaptiginizi belirtirseniz sorunu kolayca cozeriz..

Saygi ve sevgiler..

On Thu, 21 December 2000, Kadir Leblebici wrote:

> Merhabalar,
> verdiginiz oneride zaten browserlerde proxy ayari varsa sorun yok, sorun o
> ayar olmadan direkt masq uzerinden cikarsa oluyor
> yani masq uzerinde heryere gidebiliyor

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com