[LINUX:23214] Re: ethernet, samba, off topic

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Wed 20 Dec 2000 - 19:48:50 EET

On Wednesday 20 December 2000 16:03, you wrote:

> Bir samba server kurma çalışmalarındayım. Bunun ilk adımı olarakta doğal
> olarak bir yerel ağ kurdum, yani kurmaya çalışıyorum. Tabii göreceğiniz
> gibi bu mail'in samba'yla pe bir ilgisi yok daha çok ethernet'imin neden
> çalışmadığı konusunda fikirlerinizi merak ediyorum. Lütfen yardım edin,
> cumartesi, pazar, pazartesi, salı bu işe gitti ama hala ilerleme yok. Bu
> off-topic'le liste trafiğini arttırmamak için bu mesaja kişisel cevap
> verebilirsiniz.
>
> Donanım
> Mevcut 7 node
> Ethernet kartları: 6'sı Surecom EP-320X-R
> [...]

Selamlar oncelikle hatirlatayim Cat5 cablo kullanmis olabilirsin ama aceba
cat5 e gore renk siralamasi yaptinmi ?

Turuncu Beyaz
Turuncu
Yesil Beyaz
Mavi
Mavi Beyaz
Yesil
Kahverengi Beyaz
Kahverengi

Bulabilirsen bir yerlerden penta scanner ile hatlarini test ettirmeni
oneririm.

Sonra eger pathc kablo kullaniyorsan kullandigin rc-45 prizlerini umarim AMP
gibi markali urunlerden secmissindir. Ulusta satilan bircok noname priz
bircok sorun cikartir.

Yazindan anladigim kadari ile kartlar ile switch arasinda auto negatiation
sorunu var. Yani otomatik bir bicimde surat ayarlamasi yapilamiyor.

Ha bir de NDIS suruculeri kullanmissin baska surucusu yokmu bu seyin ? Eger
bu surecom adaptorleri Relatek 139 islemci uzerine kurulu iseler direkt
olarak
www.realtek.com.tw den suruculerini cekip kurmani oneririm.

Son olarakta yine basa cikamassan iki tane linux kurup birinden digerine SMB
mount falan yap. Boylece networkun saglamligini kontrolde edebilirsin..

Kolay gelsin

--
Sancar Saran                                                  saran@ktg.com.tr
Koy - Tur Computer Networks System Administrator