[LINUX:23163] Re: Mandrake_7.2_Türkce_Probleminin_cözümü

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Tue 19 Dec 2000 - 22:31:46 EET

--- Serhat Selahattin Umar <misterno@mail.com> wrote:
> Merhaba,
>
> Bir süredir Mandrake 7.2 Linux da KDE üzerinde
> Türkce font problemi konusuna
> deyiniliyor, genelde Slakware ve RedHat kullanicisi
> olarak daha önce
> Mandrake kullanmamistim fakat merakimdan notebook a
> kurdum ve hicbir türkce
> problemi olmadigini gördüm.. Simdi nasil configure
> ettigimi aciklayayim;
>
> 1. Öncelikle sistemi kurarken turkce olarak
> konfigure ettim ve kurulum
> asamasinda font, KDE etc' ile ilgili yerlerde Türkce
> sectim ve character set
> [...]

 Merhabalar

 Oncelikle ozur dilerim, ufak bir account problemi
yuzunden zamaninda benim sistemimde nasil yaptigimi
anlatamadim, ama ben de bu yontemi izlemistim.

 Farklarimiz, true type fontlarimi windowsdan degil de
fonts-ttf-turkish-1.4-1.noarch.rpm dosyasindan
yuklemistim (gerci onlar da windows dan alinmis gibi
sanki). Staroffice olan pek cok yerde sanirim bu
fontlari bulabilirsiniz. Bende KDE control center
icinde character set bolumunde *.* yerine iso8859-9
yaziyor. Klavyeyi de, sayin Murat Koc'un turkce.rpm
dosyasindaki xmodmap.trq yu kullanarak tanittim.
/etc/X11/xinit/xinitrc dosyasinin en basina
xmodmap /usr/X11R6/lib/X11/etc/xmodmap.trq
yazdim.

 Gnome da ve windowmaker da bir problem yasamiyorum.
Turkce sorunsuz gibi. Menuler vs de kesinlikle turkce
g , s gorunuyor. Yanliz windowmaker da default tanimli
olan terminalde turkce fontlar calismiyor. Ama baska
terminaller actigimda calisiyor.

 Bir konsol penceresi actigimda (konsole)
set_kernel_font: Invalid argument
hatasini ben de aliyorum, ama yine de turkce
yazabiliyorum.

 Ama... Bende hala KDE2 menulerde Turkce ye has
karakterleri goremiyorum. Sorun konqueror un oldugu
her yerde var. Dosya yoneticisinden internete, KDE
control center'a, konqueror tabanli oldugunu
dusundugum her yerde. Ve evet, font unu iso8859-9
sectim. Helvetica, arial, cesit cesit fontlar ve
buyuklukler denedim.

 sizce ne yapmaliyim baska ?

 bu KDE 2 niye bu kadar gocuyo, beta bile degil
kullandigim.

 Ne zamandan sonra Turkce problemi olmadan bir linux
sistem kurabilecegiz ?

   Tesekkurler

                                     Onur