[LINUX:23109] Re: Squid de kisitlama

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Mon 18 Dec 2000 - 21:31:05 EET

Selamlar...

On Mon, 18 December 2000, Ilker Gokhan wrote:

>Icınde gecen derken domain name den sonra (www.domain.com/sex ) ile gelen istekleri sinirlamak istiyorsan:</FONT>
>acl kotuseyler urlpath_regex -i sex chat ...</FONT>
>http_access deny kotuseyler</FONT>
>ama domain sinirlamak istiyorsan (www.sex.com gibi):</FONT>
>acl kotuseyler dstdomain .sex.com .chat.com ..</FONT>
>http_access deny kotuseyler</FONT>
>
>satirlarini eklemen yeterli..</FONT>

Bu sekilde squid, sadece url'de (URL=DOMAIN+HOST+FILE_PATH) icersinde gecen regex'e (kelime patternleri) gore bloke yapabilir. Squid bildigim kadari ile content filter, yani sayfanin icerigine gore bloke yapma imkani sunmaz. Gerci yeterince C tecrubeniz varsa, kodu yamayip bu imkani verebilirsiniz, fakat performans bir hayli dusmesine (evet yaklasik 1/5'ine, en azindan benim yaptigimda, belki siz daha hizli yapabilirsiniz..) karsilik bu isi yapabilirsiniz.
Daha orta karar bir metot ise redirector kullanin.

http://www.activeguardian.org sitesine bir goz atin. Burada guzel bir redirector var. SQUID+APACHE ortaklasa calisiyor. Sonucta bir hayli iyi netice veriyor. Gerekli dokumanlar ve kara listelerde mevcut. Ama ben calistirmak icin bir hayli ugrastim.

Saygi ve sevgiler..

Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com