[LINUX:23088] Re: Ynt: Re: windows kadar kolay...

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Mon 18 Dec 2000 - 14:00:18 EET

On Monday 18 December 2000 12:29, you wrote:
> Merhabalar,
>
> Yazınız gayet ilginç geldi bana,ama inanın Türkiye gibi bir ülkede bazı
> şeylere gücünüz yetmeyebiliyor.Onca deneyim ve dünyadaki yönelmeye karşın
> birileri ortaya çıkıp tüm bunları silmek isteyebiliyor.Sizin ise gücünüz
> yetmiyor bunu engellemeye,işletim sistemiymiş gibi sunulan o iğrenç robot
> ,çözümmüş gibi cilalanıp karar verme aşamasındaki bir takım kişiler
> kandırılabiliyor.Dedim ya gücünüz yetmiyor işte,o ikide bir çakılıp duran
> robotlara bakıp bakıp geleceği tahmin ediyorsunuz ama susmak
> [...]

Aslinda isin baska bir yonude shu.

Bilmem aranizda Win2K tanitimina giden varmi? O tanitimda memleketimizin
guzide bankalarindan birinin bilgi islem yoneticisi, kurulmus makamina biz
Win2K dan oldukca memnunuz, soyle yaptik boyle ettik falan filan deyip urunu
ovuyordu. Simdi bu amcalarda kafadan 1000 client olsa , 1000 tanede server
licence olsa bu milyon dolar mertebesinde bir yatirim eder. Ki support icin,
MCSE ler icin, Exchange icin odenen oparayi hesaplamiyoruz. Simdi sen adamin
karsisina e guzelde babacim bak biz bu isi BEDAVAYA yapiyoruz der isen, su
epeyce bulanir.

Netekim gene ayni tip bilgi islem yoneticileri, ellerine tornavida alip iki
kart degistirmeden hardware onerisi yaptiklari gibi, oturup problemlerini
cozmedikleri isletim sistemleri icin bol keseden atmaktadirlar. Kisca
farkinda olarak yada olmayarak kendi kurumlarinin imajlarini M$
kullandirtmaktadirlar.

Ayriyettene Bilgi yerine imaj uzerine calisan IT personelide M$ urunlerinin
kullanilmasinin temel nedenlerinden biri olarak karsimiza cikiyor. Benim
bilebildigim kadari ile M$ programlarinin yapipta Linux ta yapamayacaginiz
herhangibirsey yok. Ancak henuz kiramadigimiz bir kavram var.
"Hic kimse M$ kullandigi icin KOVULMAZ"
Neyse sonuc olarak buda uzerinde calistigimiz bir diger konu. Cok yakin bir
sure zarfinda bu BUG inda fix edileceginden eminim..

--
Sancar Saran                                                  saran@ktg.com.tr
Koy - Tur Computer Networks System Administrator