[LINUX:23053] Mandrake 7.2, gerisini yazmama gerek yok zaten :-)

From: Serdar Cevher (scevher@hotmail.com)
Date: Sun 17 Dec 2000 - 21:20:45 EET

Merhaba,

Togan Müftüoglu'nun KDE 2'de Türkçe konulu dökümaninda yazanlari uyguladim, tabi kendisi Suse'ye gore hazirlamis oldugundan Mandrake 72 için gerekli degisiklikleri yaptim (fontpath'leri gibi), herneyse, fontlari falan da kurdum, Türkçe klavye düzgün bi sekilde calismaya basladi, backspace de düzgün calisiyordu fakat hepimizin basina bela olan noktasiz i, çizgili g ve çizgili s karakterleri gene cikmiyordu, diger ö, ü ve ç karakterleri sanirim diger yabanci dillerde bulunduklari için çalisiyorlar, her yolu denedim, Murat Koç'un dökümanindakileri yapinca da setfont komutunu calistirdigimda hata verdi (hatayi su anda tam hatirlayamiyorum mail atan baska bir arkadasin mailinde de geçiyordu aynisi) set_kernel_font invalid command gibi birseydi... Sonra Togan Bey'in dökümanindaki alternatif çözümlere yönelerek keycaps'i çekip kurmaya karar verdim, kurduktan sonra açtim, söylenilenleri yaptim, ekranda bir Türkçe klavye belirdi fakat çizgili g ve çizgisiz s karakterlerinin yerinde alakasiz karakterler duruyordu, yine de onlara bastigimda o karakterler sari oluyordu, fakat sonuc itibariyle X'de bu bahsi gecen karakterler cikmiyor. Bu noktadan hareketle sizce ne yapabilirim? Yine su anda olanlari bir not edeyim...

100dpi
75dpi
misc

fontlar kurulu..

la5u-16,14,12.psf.gz fontlar gereken klasörlerde...

trq.map, trq.kmap.gz gereken klasörlerde...

XF86Config dosyasi dökümanda belirtildigi gibi konfigüre edildi...