[LINUX:23047] Re: Win2k ve Linux

From: murat dagdelen (murtix_linux@hotmail.com)
Date: Sun 17 Dec 2000 - 21:19:56 EET

peki arkadaslar hersey guzel hos diyosunuzda neden taa en basta bu isi
yapacak olan adamlara soyle bir partisyon ornegi cikarmiyosunuz? biz de
biliyoz lilo yu tekrar configure ettinmi linuxconf tan o zaman geri
gelecegini...

  partisyonunuz buna benzer olmali yapacak olan arkadasalr...

  not: asagidaki partisyon tablosu tek bir ide diskine multi boot icin
verilmistir. (zaten en zoruda bu) . disk ide1 de master poziysyonda.

  not2: boyle bir partisyon ayari yaparken KESIN olarak linux ile gelen
fdisk i kullanacaksiniz. dos unkini yada linux ile gelen disk durid denen
bullshitleri degil.

Par.No St.Cyl Stop.Cyl boot System ID Ddescription
hda1 1 512 * linux native (primary part.<1024)
hda2 513 1024 * win95 fat32(lba) (pri part.<1024)
hda3 1024 3586 linux native (extended)
hda5 1024 1512 linux native (logical)
hda6 1513 2024 linux native (logical)
hda7 2024 3400 linux native (logical)
hda8 3401 3586 linux swap

hda1. burada gordugunuz gibi ilk once linux primary bootable root partionuna
ayirdim. kesinlikle diskin 1024.silindirinden once baslamaliydi, ilk oldugu
icinde 1 den basladi.

hda2. ikinci ayirdigimda bir primary bootable root partionudur. kesinlikle
1024,silindirden once baslamliydi, ben burada kafadan atmasyon 513 verdim.
sonra onu change partition id den degistiriyoruz. oradaki numaralardan uygun
olani vererek degisitiriyoruz.

hda3. diskin geri kalani(zaten son izin verilen fiziksel partisyondur)
bundan baska ancak bir primary daha ekleyebilme hakkiniz var.

hda5 - hda8. burdakiler linuz sisteminde ek mount point konabilecek logical
disk partisyonlaridir. bunlari extended bolumun icinde isteginiz gibi
dagitirsiniz. yanliz bunlardan istediginizi mesela hda7 gibi extended
partisyon icinde bulunan bir logical partisyonu win95 icin
kullanbilirmisiniz bilmem. hic denemedim. zaten ihtiyacim da olmadi.

   iste dual boot yapmak icin tam olarak yapmaniz gereken bu.

   keske ben bunu yapicam diye yirtindigim ziralarda da bana biri bu kadar
aciklayici anlatsaydi. en azindan tum bootable partisyonlarin 1024.
silindirden once tanimlanmasi gerektiginiz soyleseydi...