[LINUX:23021] RE: [LINUX:22994] Re: [LINUX:22987] Re: Harddiskim i nasıl birleştiririm?

From: Umut Gökbayrak (umut@trlinux.com)
Date: Fri 15 Dec 2000 - 11:46:45 EET

Merhaba,
Burada bir yanlis anlasilma oluyor sanirim. Microsoft dilinde de RAID yine
bildiginiz RAID' dir. Volume Set denilen kavram RAID 0' a benzese de temelde
farklidir. Su sekilde :

RAID 0 nami diger Disk Striping... Diske bir yazma islemi yapilacagi vakit
veriyi 64K lik parcalara ayirir ve bir ona, bir buna mantiginda bu parcalari
boler. Bu disk kafalarinin daha az mesgul olmasini saglar ve sonkrenize bir
sekilde okuma bariz bir performans artisi saglar. RAID 0 olusturmak icin
minimum 2 diske ihtiyac vardir. Herhangi bir fault tolerance saglamaz.

Volume Set ise RAID bilmem kaclarla ilgisi yoktur. 2 veya daha fazla
partisyonu tek bir partisyon gibi davrandirmaya yarar. Ornegin 2 tane 3 GB
partisyonu birlestirip bir tane 6 GB yaptiniz. Ileride bir gun bu partisyon
size yetmemeye basladi biryerlerden bir 3 GB daha ayirdiniz ve bu kismi da bu
volume set' e eklemeye niyetlendiniz. Bu mumkundur. Olusan volume set' te
performans ise RAID 0 daki gibi hizi artirmaz tam tersine dusurur. Cunku
striping mantiginda calismamaktadir. 2 tane 3 GB lik diski birlestirdiginizde
ilk 3 GB bitene kadar diger diske bulasilmaz.

Microsoft camiasinda RAID derecelerine kendi isimlerinin yanisira,
RAID 0 : Disk Striping
RAID 1 : Disk Mirroring veya Disk Duplexing(Controller sayisina gore)
RAID 5 : Disk Striping with Parity
isimleri veriliyor ve Windows NT hepimizin bildigi gibi yazilimsal olarak
sadece 0, 1 ve 5 e destek veriyor.

Umarim aydinlatici olmusumdur.

Bu arada LVM olayini inceledim. Evet Togan Bey kesinlikle hakliymis. LVM
(Logical Disk Manager) denilen sey NT' lerdeki Volume Set' e birebir karsilik
geliyor. Incelemenizi tavsiye ederim.

Togan bey cok tesekkurler.
- --
Iyi Calismalar