[LINUX:22980] FW: LAN'i 1 km oteye nasil iletebiliriz ? (fwd)

From: M.Nevzat ORNEK (nevzat@alaeddin.cc.selcuk.edu.tr)
Date: Fri 15 Dec 2000 - 00:25:54 EET

>Selamlar..

>Genis bir alanda, yaklasik 1 km, 250m ve 150 m gibi mesafelerde
>terminaller var. Ag kablolarini buralara iletmek istiyoruz. Dogal olarak
>Ethernet (10/100BaseTX vs.) isimizi gormuyor. Turkiye sartlarinda
>bulunabilir, cep yakmayacak, en onemlisi linux uyumlu nasil bir cozum
>onerirsiniz ?

Herkeze Merhaba
Oncelikle mesafa cok onemli ama bu mesafeler eger bir fabrika ici ise cozum
cok basit kesinlikle bir fiberopik Swicth ve (uclardaki terminal sayisi
verilse daha net iyi olurdu.) her uca bir transceivers (FO-UTP gibi)
buradan hub ve dagitim.. (1Km. icin cok uygun)

eger fiberoptic musayit degilse yapilacak ikinci bir husus 250 ve 150
metreler icin birer repeater yada lınux 386 bir pc ikk ethernetnetli
yada bridges kullanilabilir
en uzak mesafe icin ise turk telekomdan kiralik hat alinip dial up
cozum olabilir..

bu yazisiniza gore ancak bunlar cevap aslinda kroki yada konumlar belli olsa
belki baska cozumler uretilebilir..

Bu saatte ancak bu kadar...

iyi geceler...

Nevzat ÖRNEK