[LINUX:22965] Re: MAIL SUNUCUSU OLARAK LINUX

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Thu 14 Dec 2000 - 20:47:08 EET

On Thursday 14 December 2000 15:46, you wrote:
> Arkadaslar bu konuda elinde dokuman varsa
> ve bana iletirse sevinirim
>
> tesekkurler

Himmm,
Bir dusunce bulutu cikariyorum. Sistemi kurarken server yada custom
secenegini secmis oldugunu ve sistem acilisinda calisacak servislerin
ayarlarini oynamadigini varsayiyorum. Ozaman DNS serverine mail server
tanimladigin zaman. Kurmus oldugun RH 7.0 icinde actigin her kullanici icin
mail servisi verebilirsin demektir.

Ozetle su anda mail serverin aslinda calisiyor olmasi lazim :)

Yada sole deniyelim.

/etc/rc.d/init.d/sendmail status

komutunu uygula eger
sendmail (pid numara) is running
mesajini aliyor isen mail servisin calsiyor demektir. Bundan sonra dns
ayarlarini yaparsan mail serverin tam olarak calismaya baslar.

--
Sancar Saran                                                  saran@ktg.com.tr
Koy - Tur Computer Networks System Administrator