[LINUX:22961] Re: LAN'i 1 km oteye nasil iletebiliriz ?

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Thu 14 Dec 2000 - 20:03:43 EET

On Thursday 14 December 2000 13:21, you wrote:
> Selamlar..
>
> Genis bir alanda, yaklasik 1 km, 250m ve 150 m gibi mesafelerde terminaller
> var. Ag kablolarini buralara iletmek istiyoruz. Dogal olarak Ethernet
> (10/100BaseTX vs.) isimizi gormuyor. Turkiye sartlarinda bulunabilir, cep
> yakmayacak, en onemlisi linux uyumlu nasil bir cozum onerirsiniz ?
>
> Saygi ve sevgiler..

Selamlar,

Boyle bir isin cep yakamayan tarafi olmaz, Sahsi kanaatim, eger bu isi kampus
icin gibi yerlerde yapiyorsaniz ILLAKI FIBER kullanmaniz. Uzun donemde fiber
kendini kat be kat oder. Ancak bu isi sehir icinde yapiyorsaniz (daha dogrusu
kablo cekebilmek icin TT nin sebekesini kullanacaksaniz) fiber oldukca
pahalli ya gelebilir. Ozaman tek cozum Wireless gibi gorunuyor.

Eger elektrik kaynagi bulabilirseniz 150 ve 250 mt lik uzakliklar icin
aralara hub koyarak mesafeyi arttirmaniz mumkun.

Ancak bunlarin Linux ile alakasini pek cozemedim. Direkt lan transferinden
bahsediyorsak. Fiber icin mevcut switchlerinize fiber modulu yada fiber
imkani saglayan yeni bir switch. Wireless icinde kendi bridge i olmasi lazim.

--
Sancar Saran                                                  saran@ktg.com.tr
Koy - Tur Computer Networks System Administrator