[LINUX:22948] windows kadar kolay...

From: krumm (yermiz@bir.net.tr)
Date: Thu 14 Dec 2000 - 16:00:33 EET

Merhaba,

 Linux'un microsoft ürünlerinden çok daha kaliteli ve üstün performans
sağladığının bilincindeyim.Yalnız olaylara yeni bir bilgisayar kullanıcısı
gözüyle bakıldığında linux erşilmesi oldukça güç bir deneyim;dolayısıyla belli
bir süre windows gibi bir işletim sistemini kullanmamış,bilgisayar hakkında
genel bilgi birikimiden yoksun olan kişilerin linux dağıtımlarını
olabildiğince kolay ve acısız kullanması imkansız gözüküyor.Böyle olunca
windows gibi bir işletim sistemini seçmeleri oldukça mantıklı.

 Sorum ise;Windows'un şu sıralar üstlendiği kolay kullanılabilir işletim
sistemi özelliğini,linux'un devralııp alamayacağı..Böyle bir linux dağıtımının
bulunması halinde linux'un namını duyup,"Biz de bir linux kuralım..En kolay
linux hangisi?"şeklinde soru yönelten kişiler önce windows değil de,windows
kadar kolay bir linux ile tanışmış olacak ve yeterli bilgi birikimine erişince
'slakware' gibi daha yüksek performanslı bir linux'a geçebilecekler.

 Aslında Şu anki dağıtımların olabildiğince kolay bir linux için
uğraştıklarının farkındayım.Buradaki sorum ise; desktop
(kastettiğim;standalone,kişisel kullanım için.. herhangi bir ağa bağlı
bulunmayan) bilgisayarlar için hazırlanacak bir dağıtımın, daha kolay olup
olamayacağı..Mevcut dağıtımların linux'un doğası gereği networkler,sunucu
görevleri gibi üst performans işler için düşünülmüş olması..Performanstan
feragat edip windows ayarında bir dağıtım oluşturmak işleri kolaylaştırır mı?

  Mevcut dağıtımlardan sadece redhat'i kullandım.Bahsettiğim özelliklerde bir
dağıtım bulunup bulunmadığı hakkında fikrim yok.Son olarak Linux'un daha
çok ileri seviye kullanıcılara hitap ettiğini biliyorum ama gönlüm bir gün
bilgisayar kampanyalarında"windows işletim sistemi,office2000" gibi ibareler
görmek yerine "linux,staroffice" bulunmasını istiyor.Kısıtlı bilgimle
birşeyler anlatmaya çalışıp,tüm bunlarla kafanızı şişirdiysem gerçekten özür
dilerim.
  Linux'lu günler dileğiyle.