[LINUX:22936] Selam - Debian neden az kullaniliýyor?

From: sushie (sushie@turk.net)
Date: Thu 14 Dec 2000 - 14:05:24 EET

Merhaba,

Araniza yeni katildim. Oncelikle herkese merhabalar.

Bu merhaba postasi araciligi ile de, icimi kemiren bir soru soru yonelteyim sizlere :)

Turk linux dunyasinda debian'in az kullanilmasinin sebebi nedir? Eski linux deneyimlerinden biliyorum ki amerikada ev kullanicilari genelde debian distrosunu kullaniliyorlar, ve bana da herkes her zaman debian tavsiye ederdi. Turkiye'de ise bir doneme kadar red hat cok yogun kullaniliyordu, hala da yogun kullaniliyor ama en begenilen distro su anda mandrake. Sanirim red hat 7.0 windows'dan daha buglu diye :) (bu espri, cok ayrintili bilgim yok, bir arkadasimin yorumu)

Kendim icin konusacak olursam red hat cok eski donemlerde de kurmustum, bir turlu begenememistim. Bu aralar bir arkadasima ugrayabilirsem red hat 7.0 i alacagim ondan. Debian konusunda daha yeniyim, yorum yapmak istemem. Kendimi bir newbie olarak goruyorum ve Suse bence en iyi linux distrolarindan biri. Sadece Yast ozelliginden degil, linux'a sadik kalmasindan, belirli seyleri kendi kafasina gore degistirmemesinden dolayi.

Bundan sonra Debian kullanacak gibi gozukuyorum, ilerde size ayrintili "acemi" yorumlarini da yazarim.

Hepinize sevgiler ve iyi calismalar.