[LINUX:22910] Hala Türkçe problemim var

From: Emre Deveci (edeveci@turk.net)
Date: Wed 13 Dec 2000 - 23:28:39 EET

Merhaba,

Belki sinir oluyorsunuz ama ben hala Mandrake 7.2'de Türkçe karakter
problemini halledemedim, windowmaker kullaniyorum. Bir çogunuzun yapmami
söyledigi Murat Koç'un yönteminide denedim. Klavyeden Türkçe karakterleri
giriyorum ama onlarin yerine bilinen tuhaf karakterler çikiyor. su komutu
veriyorum:
"loadkeys /usr/lib/kbd/keymaps/i386/qwerty/trq.map" ,
Türkçe Q klavye devreye giriyor sonra Murat koç'un yazisinda denilen
"setfont /usr/lib/kbd/keymaps/consolefonts/lat5u-16.psf.gz" komutunu
veriyorum ama bana su arizayi veriyor:
Warning: this is a shell wrapper; consider using consolechars(8)
Kisaca ne Console'da ne x'te Türkçe karakterleri giremiyorum, ama
windowmaker'in mesela wmakerconf'unda bir menü ismine Türkçe karakterleri
giriyorum, tuhaf karakterler çikiyor karsima ama wmakerconf'u save edip
kapatiyorum bide bakiyorum menüde Türkçe karakterler düzgün görünüyor.
Web'de gezinirkende Türkçe karakterler düzgün görüyorum.
Acaba nerde hata yapiyorum, bunlarin bütün sebebi yukarda yazdigim
warning'le mesajin verdigi hatadan mi kaynaklaniyor? Lütfen bana yardim
edin.
Linux'ü seviyorum ama o beni bir türlü sevemedi.

Emre Deveci
icq:5212405
http://abone.turk.net/edeveci